عصر خودرو

مدیرعامل ایران ایر:

تا پایان سال ۲۰۱۷ پنج فروند هواپیمای دیگر ATR وارد کشور می شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) ضمن بیان اینکه امروز فرودگاه مهرآباد تهران میزبان ورود چهار فروند هواپیمای جدید ATR (ای تی آر) بوده است، از ورود پنج فروند دیگر از این نوع هواپیماها به کشور تا پایان سال ۲۰۱۷ ( ۱۰ دی ۱۳۹۶) خبر داد.

تا پایان سال ۲۰۱۷ پنج فروند هواپیمای دیگر ATR وارد کشور می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «فرهاد پرورش» روز چهارشنبه در حاشیه مراسم ورود چهار فروند هواپیمای ATR به فرودگاه مهرآباد ، در جمع خبرنگاران افزود: ایران ایر برای خرید 20 فروند هواپیمای ATR با این شرکت سازنده قرارداد منعقد کرده و امید است بقیه این هواپیماها در سال 2018 به ایران ایر تحویل شود.
    وی اظهار داشت: پس از برجام و لغو تحریم ها، مذاکره برای خرید هواپیماهای نو با شرکتهای سازنده به صورت مستقیم آغاز شد و پس از ورود 3 فروند هواپیمای ایرباس به کشور، امروز نیز شاهد ورود 4 فروند هواپیمای ATR به ایران هستیم.
    پرورش افزود: ایران ایر از این هواپیماها در مسیرهای کوتاه و فرودگاه های کم برخوردار استفاده خواهد کرد، زیرا همواره نمایندگان مختلف و استانداران درخواست داشته اند پروازهای هوایی ما به این فرودگاه ها برقرار شود. ما مطالعات خود را درباره هواپیمای ATR که سابقه خوبی از آنها وجود دارد، آغاز کردیم تا بتوانیم از هواپیماهای مناسبی برای پروازهای کمتر از 100 نفر استفاده کنیم.
    وی افزود: پس از 15 ماه، مذاکره ما با شرکت های سازنده به نتیجه رسید و امروز شاهد ورود 4 فروند از این هواپیماها به کشور بودیم و به همراه این هواپیماها 2 تا 3 تن قطعات یدکی به ایران منتقل شد تا بتوانیم از این قطعات در موارد مورد نیاز استفاده کنیم.
    مدیرعامل ایران ایر اظهار داشت: پیش پرداخت اولیه خرید این هواپیماها از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده است تا بتوانیم با استفاده از فاینانس خارجی هزینه های خرید این هواپیماها را به طور کامل پرداخت کنیم و بتدریج همه این هواپیماها وارد کشور شوند.
    به گزارش ایرنا، ATR سومین کمپانی هواپیماسازی است که ایران برای نوسازی ناوگان فرسوده خود با آن قرارداد منعقد کرده است.
    پس از توافق برجام ایران‌ایر برای خرید 200 فروند هواپیما قرارداد منعقد کرده که 100 فروند آن را با شرکت ایرباس، 80 فروند با شرکت بوئینگ و 20 فروند با شرکت ATR بوده است.
    ای ‌تی ‌آر 72 هواپیما دو موتوره توربوپراپ میان ‌برد منطقه‌ای است و توانایی طی کردن مسافت 1500 تا 1600 کیلومتر را دارد و می‌تواند در پروازهای داخلی میان فرودگاه‌های کوچک ایران مورد استفاده قرار گیرند. شرکت ایران ایر در نظر دارد از این هواپیماها برای پرواز به فرودگاه های نزدیک استفاده کند.
    این هواپیماها قرار است در خطوط هوایی داخلی جایگزین برخی از فرسوده ترین هواپیماهای موجود در جهان نظیر انواع فوکر و MD (مکدانل داگلاس) شوند که سال هاست در خطوط پروازی داخلی مشغول رفت و آمد هستند.
    از جمله مشخصات عملکردی سری ATR 600 می توان به سرعت کروز (پیمایش طولانی) 509 کیلومتر در ساعت، بُرد پروازی 1500 کیلومتر و نیاز به مسافت 1333 متری برای پرواز (طول مسیر تیک‌آف) اشاره کرد.
    سری 600 ای‌تی‌آر از تجهیزات امنیتی و رفاهی بیشتری نسبت به مدل‌های گذشته این شرکت برخوردار است و به لطف موتورهای PW127M در حدود 5 درصد توان کششی بیشتری را در زمان تیک‌آف یا بلند شدت از روی باند پرواز در اختیار خلبان قرار می دهد.
    موتور هواپیماهای ATR توسط یک کارخانه کانادایی به نام Pratt and Whitney تولید شده که یکی از مدرن ترین و ایمن ترین موتورهای هواپیماهای دینا را تولید می کند.

    برچسب ها