عصر خودرو

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد؛

امسال صادرات ۹برابر می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: سال گذشته روزانه ۲۹۰هزار بشکه نفت گاز و نفت کوره صادر شد که طبق پیش بینی ها امسال این رقم به روزانه ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه در روزمیرسد.

امسال صادرات ۹برابر می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، منصور ریاحی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت: در حال حاضر با توسعه شبکه گازرسانی و وارد مدار شدن 5 فاز پارس جنوبی، سوخت غالب در کشور گاز بوده و تمامی نیروگاه ها از نیمه دوم امسال از سوخت مایع بی نیاز می شوند.

    وی، با اشاره به این که سال گذشته سال سختی برای این شرکت بوده است، گفت: سال گذشته روزانه 210 تا 220 میلیون لیتر فرآورده در سطح کشور از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی توزیع شد. با توجه به سرمای شدید در اکثر مناطق کشور در سال 95،  قطع گاز از سوی ترکمنستان و خروج 60 میلیون مترمکعب گاز از مدار تولید فشار مضاعفی بر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی وارد شد که خوشبختانه با هدایت وزیر نفت توانستیم بحث سوخت‌رسانی در سطح کشور را بدون هیچ مشکلی مدیریت کنیم.

    وی افزود: در پی اجرای سیاست های توسعه شبکه گازرسانی در کشور سال گذشته برای اولین بار در عمر 107 ساله صنعت نفت به صادرات پایدار فرآورده‌های نفتی دست یافتیم.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: سال گذشته روزانه 290 هزار بشکه(64 میلیون لیتر) نفت گاز و نفت کوره صادر شد که طبق پیش بینی ها امسال این رقم به روزانه 550 تا 600 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

    برچسب ها