عصر خودرو

تراز تجاری منطقه یورو علیرغم سیاست های حمایتی جهش کرد

عصر بازار- مازاد تراز تجاری یورو در ماه مارس در مقایسه با ماه قبل از آن تقریبا ۲ برابر افزایش نشان می دهد که نشان می دهد سیاست های حمایتی مانع از پیشرفت و رشد تراز تجاری در منطقه یورو نشده است.

تراز تجاری منطقه یورو علیرغم سیاست های حمایتی جهش کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، مازاد تراز تجاری منطقه یورو در ماه مارس سال جاری میلادی، در دو بخش صادرات و واردات بطرز معناداری با افزایش روبرو شد و این مسئله نشان می دهد که تاکنون سیاست های حمایتی راه به جایی نبرده و قادر به ایجاد محدودیت در تجارت جهانی نبوده است. 

    گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا موسوم به «یوراستات» حاکی از آن است که مازاد تراز تجاری اروپا در 19 منطقه یورو در ماه مارس به 30.9 میلیارد یورو افزایش یافته است.

    این در حالی است که مازاد تراز تجاری یورو در ماه مارس در مقایسه با ماه قبل از آن یعنی فوریه زمانی که تزار تجاری یورو با رسیدن به 17.8 میلیارد یورو مثبت اعلام شد، از رشد تقریبا 2 برابری برخوردار است. 

    البته مازاد تراز تجاری اروپا در ماه مارس سال گذشته میلادی 28.2 میلیارد یورو ثبت شده است. 

    این رشد نشان می دهد اقدامات اخیر «دونالد ترامپ» - مبنی بر در پیش گرفتن سیاست حمایتی و نیز بر هم زدن برخی از قوانین تجارت جهانی برای تقویت بیشتر فضای اقتصادی آمریکا- مانع از رشد اقتصادی در اقتصاد کشورهای دیگر نشده است.

    برچسب ها