عصر خودرو

به دنبال نگرانی از سیاست های «ترامپ»؛

شاخص بورس آمریکا کاهش یافت

یورو به بیشترین رقم در ۶ ماه رسید

عصر بازار- به دنبال نگرانی از سیاست های ترامپ ارزش دلار آمریکا و نیز شاخص بورس این کشور در بازار معاملات روز چهارشنبه با روند نزولی آغاز بکار کرد؛ در حالیکه ارزش یورو به بیشترین رقم در ۶ ماه اخیر رسید.

شاخص بورس آمریکا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، به دنبال افزایش نگرانی از ایجاد تنش سیاسی در آمریکا به دنبال درخواست «دونالد ترامپ» از «جمیز کومی» رئیس سابق «اف بی آی» مبنی بر خاتمه دادن تحقیقات از مشاور سابق امنیت ملی «ترامپ»، شاخص بورس آمریکا و نیز ارزش دلار در بازار معاملات روز چهارشنبه با روند نزولی روبرو شدند. 

    این در حالی است که اقدام اخیر «ترامپ» مبنی بر خاتمه دادن به پرونده تحقیق از مشاور سابق خود این سوال را بوجود می آورد که آیا اتهامی مورد توجه «ترامپ» است که این مسئله باعث زیر سوال بردن توانایی های وی و منجر به از بین رفتن اعتماد او می شود. 

    در همین حال شاخص بورس آمریکا با روند نزولی آغاز بکار کرد؛ ضمن اینکه انتظار می رود شاخص بورس های اروپایی هم کاهش داشته باشند.

    همچنین میانگین شاخص بورس منطقه آسیا-اقیانوسیه هم با 3 دهم درصد روند نزولی روبرو شدند.

    بر پایه این گزارش، ارزش دلار آمریکا در برابر سایر سبدهای اصلی ارز جهان به 97.93 واحد کاهش یافت؛ ضمن اینکه دلار در برابر ین ژاپن 7 دهم درصد ارزش خود را از دست داد.

    بر همین اساس،  یورو هم به دلیل رشد 5 دهم درصدی تولید ناخالص داخلی اروپا در سه ماه نخست سال جاری میلادی به روند افزایشی خود ادامه داد و با تجربه کردن ارزش 1.1117 دلار به بیشترین رقم در 6 ماه اخیر رسید.

    برچسب ها