عصر خودرو

طی ۵ سال پرداخت شد

۷۰۰ هزار میلیارد تسهیلات برای صنعت، معدن و تجارت

عصر بازار- از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ مجموع ۶۹۹.۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش صنعت، معدن و تجارت کشور پرداخت شده است.

۷۰۰ هزار میلیارد تسهیلات برای صنعت، معدن و تجارت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، طی سالیان 1391 تا 1395 به ترتیب اعتبارات مختلفی به عنوان تسهیلات بانکی در اختیار بخش صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته که به ترتیب هر ساله با رشد همراه بوده است؛ هرچند که میزان این رشد در سالیان مختلف رقم متفاوتی را شامل می‌شود.

    در سال 1391 تا سال 1395 به ترتیب میزان تسهیلات بانکی پرداخت شده به بخش صنعت و معدن به ترتیب برابر 61.9 هزار میلیارد تومان، 70.6 هزار میلیارد تومان، 106.4 هزار میلیارد تومان، 121.9 هزار میلیارد تومان و 160.9 هزار میلیارد تومان بوده است.

    این در حالی است که از سال 1391 تا 1395 نیز به ترتیب میزان تسهیلات پرداخت شده به بخش بازرگانی (تجارت) معادل 24 هزار میلیارد تومان، 23 هزار میلیارد تومان، 31 هزار میلیارد تومان، 43 هزار میلیارد تومان و 57 هزار میلیارد تومان بوده است.

    پرداخت تسهیلات بانکی به بخش صنعت، معدن و تجارت به عنوان نقدینگی در مسیر تولید و تامین الزامات تلقی شده و بخش عمده حوزه بازرگانی به عنوان زنجیره بخش تولید به حساب می‌آید.

    علاوه بر این حجم پرداخت تسهیلات برای بخش تولید بیانگر روند تقریبا مناسبی در حوزه تولید بوده هرچند مقدار متناسب با نیاز این بخش محسوب نمی‌شود و باید با توجه بیشتر جهت رونق تولید کشور گام برداشت.

    برچسب ها