عصر خودرو

نایب رییس اول کمیسیون انرژی:

رونق در صنعت پتروشیمی غیر قابل انکار است

عصر بازار- نایب اول رییس کمیسیون انرژی با تاکید بر اینکه رونق صنعت پتروشیمی غیر قابل انکار است، گفت: با توجه به تلاش های صورت گرفته انتظار می رود جهش در پتروشیمی به زودی محقق شود.

رونق در صنعت پتروشیمی غیر قابل انکار است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، حسین امیری خامکانی نایب رییس اول کمیسیون انرژی، با بیان این که صنعت نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی را نمی توان به صورت ایزوله اداره کرد، اظهار کرد: این صنایع در دوران تحریم دچار مشکل شدند و خوشبختانه برجام به حل مشکلات این صنایع کمک شایانی کرد و این صنایع امروز با وجود تلاش های صورت گرفته در مسیر پیشرفت قراردارند.

    وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران در چند سال اخیر با رشد خوبی توسعه یافته است و توسعه این صنعت به سرمایه گذار نیاز دارد، اظهار داشت: بخش عمده از سرمایه مورد نیاز صنعت پتروشیمی باید از طریق سرمایه گذاری خارجی جذب شود و نمی توان این صنعت را صرفا با سرمایه های داخلی توسعه داد، از این رو ایجاد امنیت برای جذب سرمایه گذارخارجی بسیاراهمیت دارد.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تنها با زبان همدلی است که می توان در بخش های مختلف سرمایه گذار خارجی جذب کرد؛ افزود: متاسفانه در سال های 91 و 92 حتی سرمایه گذار داخلی احساس امنیت نداشت و حاضر نبود سرمایه خود را در این صنعت به کار گیرد اما امروز فضای کشور به گونه ای است که شاهد ترافیک حضور سرمایه گذاران خارجی در این زمینه هستیم البته جوسازی هایی برای عدم به نتیجه رسیدن مذاکرات وجود دارد.

    امیری خامکانی ادامه داد: فضاسازی هایی درکشور بر علیه توسعه صنعت پتروشیمی صورت گرفت و بدون شک در فضای کنونی اگر فضاسازی منفی وجود نداشت امروز توسعه صنعت پتروشیمی با سرعت بیشتری همراه شده بود.

    وی در پایان  ابراز امیدواری کرد: باید بتوانیم با ایجاد آرامش سرمایه گذاران خارجی را جذب صنعت پتروشیمی کنیم و انگیزه های بیشتری نیز در این راستا به وجود آوریم.

    برچسب ها