عصر خودرو

اقتصاد کشور، تشنه حضور سرمایه‌گذاران خارجی

عصر بازار- استفاده از سرمایه‌های داخلی یکی از الویت‌های اصلی در اقتصاد کشور است چرا که موجب ایجاد اشتغال و تولید بیشتر خواهد شد این درحالی است که استفاده از سرمایه گذاران خارجی در کنار تولیدات داخل، می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

اقتصاد کشور، تشنه حضور سرمایه‌گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی درخصوص ورود سرمایه گذاران خارجی در کشور اظهار داشت: اگر انتظار داریم که سرمایه گذاران خارجی منابع را به اقتصاد ایران بیاورند، باید امنیت را برای سرمایه گذاران ایرانی فراهم کرد، در غیر این‌صورت شاهد خروج درآمد از کشور خواهیم بود. این درحالی است که علاقمندیم شرکتهای کوچک ایران و تولیدکنندگان، هر روز بزرگتر شوند اما این بزرگتر شدن از شیوه‌ها و روش‌های مشروع و منطبق بر قوانین باشد و حقوق قانونی را ادا کنند.

    برای اطلاع بیشتر به سراغ کارشناسان اقتصادی رفتیم تا اطلاعات بیشتری دراین زمینه کسب کنیم.

    ورود سرمایه گذاران خارجی را نمی‌توان انکار کرد

    رضا حسینی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی، با اشاره به ورود سرمایه گذاران خارجی در کشور، اظهار داشت: باید توجه داشت که استفاده از سرمایه‌های داخلی، موجب اشتغال درکشور و تولیدات داخل خواهد شد چرا که خروج از رکود و تأمین رشد را موجب خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه استفاده از سرمایه گذاری خارجی تنها راه خروج از رکود نیست، عنوان کرد: باتوجه به راهبردهای سیاست اقتصاد مقاومتی که براساس درون زایی و برون زایی شکل گرفته است باید به تولیدات داخل توجه ویژه‌ای داشت و آن را مهم دانست که البته درکنار آن، ورود سرمایه گذاران خارجی هم می‌تواند یکی دیگر از راه‌های خروج از رکود به حساب آید.

    به گفته حسینی، متأسفانه درحال حاضر از سرمایه‌های داخلی به نحو مناسبی استفاده نمی‌شود.

    این کارشناس اقتصادی یادآورشد: بالارفتن نرخ سود بانکی بالای 20 درصد از عوامل تأثیرگذار است که می‌تواند فعالان اقتصادی را دچار خدشه کند، درحال حاضر باتوجه به تفاوت بین نرخ و تورم که شاهد آن هستیم می‌تواند در استفاده از سرمایه‌های داخلی در کشور تأثیرگذار باشد.

    حسینی از تدابیر اندیشیده شده در استفاده از سرمایه‌های داخلی درکشور اظهار امیدواری کرد و گفت: پایین آمدن نرخ سود بانکی موجب شده تا بتوانیم از ذخائر بانکی برای تولیدات استفاده کنیم.

    اعتمادسازی برای ورود سرمایه گذاران خارجی ایجاد شده است

    در ادامه مسعود صوفی از دیگر کارشناسان اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی نیز اظهار داشت: اعتمادسازی درکشور موجب شده که بستر مناسب برای ورود سرمایه گذاران خارجی در کشور فراهم شود.

    وی ادامه داد:  اقتصاد کشور به گونه‌ای است که باعث ورود تیم‌های خارجی درکشور شده و این امر می‌تواند، سبب شکوفایی در اقتصاد کشور شود.

    این کارشناس اقتصادی در پایان یادآور شد: درحال حاضر باید تعامل با دیگر کشور‌ها را فراهم کرد تا زمینه ورود برای سرمایه گذاری در کشور ایجاد شده و بتوانیم اقتصاد را از رکود خارج کنیم.

    برچسب ها