عصر خودرو

"کشرق" از دلایل انحراف عملکرد با بودجه گفت

عصر بازار- شرکت صنعتی و معدنی شمالشرق شاهرود دلایل کاهش سود در صورت مالی سال ۹۵ نسبت به آخرین بودجه این سال را توضیح داد.

"کشرق" از دلایل انحراف عملکرد با بودجه گفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، نماد کشرق در آخرین بودجه سال 95 ، افزایش نرخ فروش مصوبه دولت را لحاظ کرده بود ولی باتوجه به اینکه بیشتر قراردادهای فروش مرتبط به بخش خصوصی بودند، افزایش نرخ فروش مورد قبول خریداران واقع نشد، از این رو 7 درصد نرخ فروش در صورت مالی نسبت به پیش بینی افت کرد.

    علت دیگر کاهش مقدار فروش بود که از 53 هزار تن پیش بینی شده معادل 49 هزار و 700 تن محقق شد.

    لذا به دلیل کاهش مبلغ فروش و ثابت بودن بهای تمام شده، میزان سود ناخالص افت کرد، همینطور هزینه اداری به دلیل مبلغی به عنوان پاداش بهره‌وری افزایش یافت که مجموع این عوامل منجر به کاهش سود عملیاتی نیز شد.

    نکته دیگر میزان بخشودگی 6 درصد جرائم تسهیلات از طرف کارگروه موانع تولید است که در بودجه لحاظ شده بود ولی باتوجه به بخشنامه بانکها بعد از تسویه کامل تسهیلات شرکتها شامل این بخشودگی می شوند، بنابراین 6 درصد جرائم در عملکرد واقعی لحاظ شده است.

    باتوجه به نکات مذکور انحراف سود عملکرد واقعی نسبت به بودجه به میزان 41 درصد است.

    در پایان گفتنی است، آخرین پیش بینی سال 95 مقدار 53 هزار تن فروش پیش بینی کرده که شامل 40.6 هزار تن ذغال کیفی و 12.4هزار تن ذغال غیر کیفی با میانگین نرخ کل 215 تومان می باشد و افزایش نرخ نیز لحاظ شده بود ولی در عملکرد 12 ماهه سال 95 مقدار 49.7 هزار تن فروش که شامل 40.9 هزار تن ذغال کیفی و 8.7 هزار تن ذغال غیر کیفی است.

    باتوجه به کاهش تناژ ذغال غیر کیفی و افزایش ذغال کیفی که شامل پاداش شده است میانگین نرخ فروش به 214 تومان رسیده که به آخرین نرخ بودجه نزدیک است و لذا هیچگونه افزایش نرخی لحاظ نشده است.

    برچسب ها