عصر خودرو

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران :

صادرات برق ایران ۲ برابر واردات است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه صادرات برق ایران به کشورهای همسایه ۲ برابر واردات است،گفت: صادرات برق ایران به عراق بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و در حال حاضر به ۱۲۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

صادرات برق ایران ۲ برابر واردات است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، همایون حائری در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود عراق قول داده بود قسط دوم بدهی‌های خود را به ایران پرداخت کند، اما ظاهراً باز هم خلف وعده کرده است، گفت:سال گذشته عراق از بابت خرید برق از ایران یک میلیارد و 200 میلیون دلار بدهی داشت که پس از قطع صادارت برق به این کشور در اواخر سال 95 حدود 350 میلیون دلار آن را پرداخت کرد تا مجددا صادرات برق به این کشور از سرگرفته شود، بنابراین در حال حاضر هم بدون هیچ مشکلی صادرات برق به این کشور در حال انجام است.

    وی افزود: در حال حاضر میزان صادرات برق ایران به عراق تا 1200 مگاوات هم می‌رسد و چون قرارداد یک ساله منعقد شده است تصور نمی‌کنم مشکلی در این خصوص باشد.

    حائری در پاسخ به این سوال که آیا عراق قسط دوم خود از بدهی‌های باقیمانده را پرداخت کرده است یا خیر اظهار داشت: پرداخت یا عدم پرداخت قسط دوم را باید از شرکت توانیر پیگیری کنید.

     اواخر آذر ماه سال گذشته بود که ایران صادرات برق به عراق را به دلیل افزایش بدهی این کشور از بابت فروش برق متوقف کرد.پس از آن بود که عراق 350 میلیون دلار از یک میلیارد و 200 میلیون دلار بدهی خود را پرداخت کرد تا صادرات برق به این کشور از سر گرفته شود.قرار بود قسط دوم نیز پرداخت شود که ظاهرا هنوز این اقدام صورت نگرفته است.

    *صادرات برق ایران به کشورهای همسایه تقریبا 2 برابر واردات است

    مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در پاسخ به این سوال که در حال حاضر صادرات برق به کشورهای همسایه چه میزان است، گفت: صادرات برق ایران به کشورهای همسایه تقریبا 2 برابر واردات است و البته باید اذعان کرد که ایران از برخی کشورها در زمان پیک برق وارد می‌کند.

    به گفته وی، میزان صادرات برق ایران به کشورهای همسایه 1400 تا 1500 مگاوات است.

    *ایران برمبنای نیاز کشورهای همسایه میزان صادرات برق را افزایش می‌دهد

    حائری در پاسخ به این سوال که آیا قیمت برق صادراتی ایران افزایش و یا کاهش یافته است، گفت: درمورد قیمت برق صادراتی نیز شرکت توانیر باید اظهارنظر کند،اما آنچه که مشخص است این است که ایران برمبنای نیاز کشورهای همسایه میزان صادرات برق را افزایش می‌دهد.

    برچسب ها