عصر خودرو

در یادداشتی عنوان شد؛

تلألؤ آگاهی در سپهر روابط عمومی

عصر بازار- طلوع خورشید روایت‌گر روز است و غروب، تاریکی شب را گزارش می‌کند؛ در این بین اما اتفاقات ناملموسی هستندکه روایتگرانش با شکیبایی بزرگراه هموار ارتباطات در رسانه‌ها می‌شوند، تا آحاد مردم در مورد آنها بدانند و از حقوق خود بیشتر آگاه شوند.

تلألؤ آگاهی در سپهر روابط عمومی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، بی‌گمان، عصر حاضر؛ دورة شکوفایی ارتباطات و عصر طلایی اطلاع‌رسانی است. دوره‌ای بس حیاتی است و در این میان، جایگاه روابط عمومی به عنوان رکن رکین ارگان‌ها و دستگاه‌ها دیگر بر کسی پوشیده نیست.

    ظهور شبکه‌های اجتماعی و عبور آن از رسانه‌های صوتی و تصویری شاید امروز مهم‌ترین اتفاق ارتباطاتی باشد. دوره‌ای که دیگر خبر در سینه‌ها محبوس نمی‌ماند و به طرفه العینی در گوشه گوشه جهان منتشر می‌شود. حالا دیگر رسانه‌های سازمان‌یافته هم پیرو رسانه‌های فردی و فردرسانه‌ها هستند و منشاء انتشار بسیاری از رویدادها دیگر نه تلویزیون‌ها هستند و نه خبرگزاری‌های آنچنانی !

    دوره‌ای که در آن کارکرد تبلیغات هم رو به افول است و طلوع روابط عمومی و تلأ لؤ آن معنای تبلیغات را هم دربرگرفته است.

    قطع یقین اطلاع‌رسانی درست و در لحظه عامل همراهی و همدلی ذینفعان و مخاطبان دستگاه‌ها خواهد بود. اطلاع‌رسانی اگر بخش اساسی و حائز اهمیت روابط عمومی‌ها فرض شود، ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی براساس نیاز سازمان رمز توفیق و عامل ایجادکننده یکپارچگی سازمانی خواهد بود.

    روابط عمومی در عصر حاضر دیگر تطهیرکننده و تغسیل‌کننده اقدامات دستگاه‌ها نیست. بی‌شک روابط عمومی پویا و پرتحرک بازوی مشورتی قدرتمند برای مدیران ارشد و یاری‌گر سازمان‌ها و دستگاه‌ها در ارتقاء جایگاه اجتماعی و کسب چهرة منطقی و قابل احترام است.

    در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شده است، نقش روابط عمومی بیش از پیش جلوه‌گر خواهد شد. نقشی که نمایانگر اوضاع داخلی یک سازمان و منعکس‌کننده فعالیت‌ها و تصمیمات در جهت رشد اقتصاد کشور است.

    در این بین مفهوم روابط عمومی در بازار سرمایه و بورس معنای عمیق‌تری هم دارد،بازاری که در آن اطلاعات حرف اول را می‌زند و دسترسی آزاد به اخبار و اطلاعات حق همه بازیگران این بازار است.

    اینجانب فرارسیدن بیست و هفتم اردیبهشت ماه؛ روز ارتباطات و روابط عمومی را به همه دست‌اندرکاران خدوم، پرتلاش و بی‌ادعای عرصه ارتباطات و روابط عمومی تبریک می‌گویم و امیدوارم راه روشن اطلاع‌رسانی شفاف و صادقانه در بازار سرمایه ایران با تلاش فعالان و همکاران این حوزه گسترش و ادامه یابد.

    برچسب ها