عصر خودرو

شانس ۱۵ درصدی برای رکود در سال ۲۰۱۶

افزایش احتمال رکودی‌شدن اقتصاد آمریکا

عصر بازار: به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره، باعث آشفتگی در بازارهای جهانی سهام شده است و در حال حاضر انتظارات برای کساد و عقبگرد اقتصادی در آمریکا بالا رفته است.

افزایش احتمال رکودی‌شدن اقتصاد آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگا خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس بررسی اقتصاددانان، احتمال اینکه بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در 12 ماه آینده وارد بحران اقتصادی شود به بیش از 15 درصد افزایش یافته که بیشترین سطح احتمال از اکتبر 2013 بوده است. میانگین این احتمال در 13 ماه گذشته 10 درصد بوده است.

    نگرانی‌ها در مورد کندی اقتصاد چین و سرایت این ضعف به اقتصادهای دیگر، منجر به این شد تا اقتصاددانان پیش‌بینی رشد اقتصادی آمریکا را در سه ماهه‌چهارم سال 2015، از 3 درصد در جولای به 2 درصد کاهش دهند. چین همچنین مقامات فدرال رزرو را نیز ترسانده است؛ آنها با استناد به این کشور به عنوان خطری برای چشم انداز رشد اقتصادی و تورم، اولین افزایش نرخ بهره از سال 2006 تاکنون را مجددا به تعویق انداخته‌اند. 

    مسئولان فدرال‌رزرو در صورتجلسه نشست 16 و 17 سپتامبر خود که روز شنبه منتشر شد اعلام کردند:« اگرچه آمار اقتصادی منتشر شده آمریکا، به طور کلی با انتظارات بازار مغایر نبود، ‌شرایط مالی داخلی به‌طور نسبی با نگرانی ها در مورد چشم انداز رشد اقتصادی جهانی با محوریت چین سخت‌تر شده و  موجب تسریع در افزایش نوسانات بازار مالی و وخیم تر شدن احساس خطر در حدفاصل بین نشست‌ها شده است.»

    اما اگر به دنبال یک نقطه امیدبخش می‌گردید، بد نیست بدانید که در یک بررسی جداگانه، اقتصاددانان نشان دادند که آمریکا تا سال 2019 وارد بحران اقتصادی نخواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها