عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد؛

تأمین پایدار انرژی در مقابل تهدید ترکمنستان

عصر بازار- معاون وزیر نفت گفت:به ۱۴ هزار صنعت کوچک که سوخت گاز را به عنوان سوخت دوم استفاده می‌کنند، ۲۴۰ میلیون تومان یارانه می‌دهیم و بقیه هزینه‌های لازم را به صورت اقساط دریافت می‌کنیم.

تأمین پایدار انرژی در مقابل تهدید ترکمنستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، حمیدرضا عراقی در مراسم رونمایی از نخستین مشعل سبز پارس جنوبی در پالایشگاه اول مجتمع پارس جنوبی با اعلام اینکه در سال 93، 35 میلیارد مترمکعب، در سال 94، 50 میلیارد مترمکعب و در سال 95، 60 میلیارد مترمکعب گاز را تحویل نیروگاه‌های کشور داده‌ایم، گفت: به این ترتیب 18 میلیارد دلار صرفه‌جویی در زمینه مصرف سوخت میان تقطیر داشته‌ایم.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در چهار سال گذشته تقریباً به اندازه 50 سال سابقه شرکت ملی گاز ایران فعالیت انجام داده‌ایم به نحوی که توانستیم روزانه به 9 روستا گازرسانی داشته و در مجموع این نعمت را به 9000 روستا برسانیم؛ از سوی دیگر میزان سوخت مصرفی میان‌تقطیر نیروگاه‌ها که در سال 92، 35 درصد بود به زیر10 درصد رسیده است.

    معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: با استفاده از طرحی که برنامه‌ریزی شده است، به 14 هزار صنعت کوچک که سوخت گاز را به عنوان سوخت دوم استفاده می‌کنند، 240 میلیون تومان یارانه می‌دهیم و بقیه هزینه‌های لازم را به صورت اقساط دریافت می‌کنیم؛ این در حالی است که 1350 میلیارد تومان بودجه برای محیط‌زیست در نظر گرفته‌ایم که با برنامه‌ریزی‌های لازم، به پروژه‌های مختلف تخصیص داده می‌شود که از این میزان 600 میلیارد تومان برای پالایشگاه‌ها، 150 میلیارد تومان آن برای بخش انتقال و 570 میلیارد تومان آن برای شرکت‌های استانی در نظر گرفته شده است.

    عراقی ضمن دعوت حداکثری مردم به شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: مقوله محیط‌زیست در عسلویه، موضوع جدی است و برای بهبود آن، همگی باید دست به دست هم بدهیم؛ این در حالی است که در سال گذشته توانستیم امنیت پایدار انرژی را در کشور برقرار کنیم.

    وی در پایان درباره دریافت گاز از ترکمنستان گفت: شرکت گاز ترکمنستان، ایران را تهدید به قطع گاز کرد و ما نیز در مقابل این تهدید اعلام کردیم که در صورت تمایل اقدام کنید و ما در زمینه تأمین گاز مشکلی نداریم؛ به این ترتیب شاهد گازرسانی پایدار در کشور بودیم.

    برچسب ها