عصر خودرو

اعطای ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۲۶ طرح صنعتی البرز در سال ۹۵

عصر بازار- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز گفت که درسال گذشته دراین استان ۳۲۶ واحد کوچک صنعتی ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات ازبانک های عامل دریافت کردند.

اعطای ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۲۶ طرح صنعتی البرز در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، جهانگیر شاهمرادی درخصوص وضعیت صنایع کوچک البرز ، افزود: این تسهیلات در قالب رونق تولید بوده است.
    وی افزود:‌ 663 واحد وطرح درسامانه بهین یاب ثبت نام کردند که 276 واحد و 50 طرح موفق به دریافت تسهیلات دراستان البرز شدند.
    وی اضافه کرد: دراین مدت 11 واحد صنعتی مستعد دانش بنیان دراین استان شناسایی و 6 واحد صنعتی دانش بنیان نیز دایر شده است.
    وی گفت: همچنین درسال گذشته چهار طرح خوشه کسب و کار دراین استان مثبت ارزیابی شده که در مرحله توسعه قرار گرفته است. از مجموع این طرح ها 2 مطالعات امکان سنجی توسعه انجام شده و یک خوشه، پلاستیک در سال دوم توسعه قرار دارد و نتیجه 2 پروژه مطالعات امکان سنجی برای توسعه مثبت ارزیابی شده است که خوشه نساجی وارد مرحله توسعه قرار می گیرد.
    وی درخصوص وضعیت فن بازار در استان البرز نیز گفت که 8 مورد از نیازهای فناورانه صنعت و رفع آن ها از طریق ارتباط با دانشگاه شناسایی و 3 مورد تاکنون رفع شده است.
    شاهمرادی تجاری سازی محصولات و خدمات فناورانه، ایجاد ارتباط بین عرضه کنندگان و متقاضیان تکنولوژی، تسهیل در جستجوی فناوری های جدید، حضور در نمایشگاه ها و جشنواره های مرتبط با فناوری برای اقدامات ترویجی، شناسایی طرح های سرمایه گذاری و معرفی طرح ها به سرمایه گذاران را از دیگر اهداف فن بازار دراستان البرز ذکر کرد.
    وی افزود: درسال گذشته 151واحد صنعتی در نمایشگاه داخلی و 49 واحد صنعتی در نمایشگاه خارجی حضور داشته و همچنین نمایشگاه دائمی شماره یک در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار اشتهارد و نمایشگاه شماره 2 در دفتر شرکت شهرک ها نمونه محصولات را به صورت رایگان در این نمایشگاه ها به معرض نمایش گذاشتند.
    شاهمرادی درخصوص بسته های حمایتی بیمه صنایع کوچک نیز خاطرنشان کرد که با توجه به تفاهم نامه سازمان و شرکت سهامی بیمه ایران در تسهیل و رونق فعالیت های اقتصادی، افزایش ضریب امنیت، کاهش ریسک های کسب و کار بسته حمایتی بیمه ایران برای صنایع کوچک تدوین و قابل استفاده شده است.
    وی گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان البرز درجذب سرمایه گذاری خارجی تا کنون 3 طرح مطالعات امکان سنجی و آماده شده و 2 طرح نیز در دست اقدام دارد.
    وی بیان کرد: ثبت دو کنسرسیوم صادراتی پلاستیک و تعاونی تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی البرز با هدف کمک به توسعه صادرات واحدهای کوچک و متوسط این استان انجام شده است.
    مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز همچنین درخصوص شرکت های مدیریت صادرات افزود: اکنون در استان البرز 3 شرکت چکاد مبتکران حاما، فلات میانه آسیا و عرشیا گستر قصر شیرین با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان شرکت های مدیریت صادرات مشغول به فعالیت هستند و دو شرکت آرینا تجارت البرز و آراد گستر اهورا برای اخذ رتبه به سازمان توسعه تجارت معرفی شده است.
    وی افزود: درسال گذشته صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک دراین استان 10 واحد صنعتی را به صندوق ضمانت سرمایه گذاری معرفی کرده است .

    برچسب ها