عصر خودرو

در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد؛

رفتار دوگانه سهامداران بورسی در قبال انتخابات

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط کنونی برخی ترجیح می‌دهند با فروش و نقد کردن سهام خود ریسک انتخابات را کاهش دهند و در مقابل ریسک پذیرها از فرصت استفاده کرده و با خرید سهام منتظر مشخص شدن نتیجه انتخابات و تاثیر مثبت آن بر بورس هستند.

رفتار دوگانه سهامداران بورسی در قبال انتخابات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، احمدی با اشاره به فروکش کردن روند رو به رشد شاخص بورس گفت: توقف جریان نقدینگی تازه در بازار سهام به دلیل نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری است که موجب شده تا سهامداران با تردید بیشتری اقدام به خرید و فروش سهام کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته قسمتی از معاملات بورس در هفته‌های گذشته مربوط به سفته‌بازانی و نوسانگیری است که موجب رونق نسبی بازار سهام شده است.

    وی با بیان این که اتفاق بنیادی خاصی در سالهای گذشته در بورس رخ نداده است اظهار داشت: بر این اساس پس از رشد کوتاه شاخص و نمادهای معاملاتی در بورس سهامداران اقدام به فروش سهام خود و ذخیره کردن سود می‌کنند که این موضوع به عنوان عاملی منفی در روند قیمتی سهام تاثیرگذار است.

    این کارشناس بازار سرمایه انتخابات ریاست جمهوری را به عنوان یکی از مولفه‌های اثرگذار بر دادوستدهای این روزهای بازار سرمایه یاد کرد و افزود: برخی از سهامداران ترجیح می‌دهند در شرایط کنونی بازار، اقدام به فروش و نقد کردن سهام خود کنند تا بتوانند ریسک ناشی از انتخابات را کاهش دهند.

    وی گفت: از سوی دیگر برخی دیگر از معامله‌گران که ریسک پذیر هستند این روزها از فرصنت استفاده می‌کنند و با خرید سهام، منتظر مشخص شدن نتیجه انتخابات و تاثیر مثبت آن بر بازار سهام هستند.

    احمدی در توصیه به سهامداران گفت: معامله‌گران بورس باید در این روزها به دور از هرگونه رفتار هیجانی با تحلیل و توجه به مسائل بنیادی شرکتها اقدام به خرید و فروش سهام در بورس کنند.

    برچسب ها