عصر خودرو

در پایان نشست سالیانه فیاس توسط اعضای این فدراسیون؛

فرابورس ایران به عنوان عضو هیئت رئیسه فیاس برگزیده شد

عصر بازار- دومین روز نشست فیاس ۲۰۱۷ امروز در حالی سپری شد که مواردی همچون بررسی صورت‌های مالی، گزارش‌های حسابرسی، برنامه‌ریزی در خصوص تغییر ساختار این فدراسیون و همچنین تقویت اساسنامه آن در دستور کار اعضا و هیات رئیسه فیاس قرار گرفت.

فرابورس ایران به عنوان عضو هیئت رئیسه فیاس برگزیده شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از اعضای فیاس برای مشارکت آن‌ها در پایه‌گذاری و استقرار فعالیت چنین سازمان ارزشمندی، گفت: همانطور که روز گذشته و به دفعات عنوان شده ما می‌خواهیم دغدغه‌های عمیق‌مان را نسبت به فدراسیون فیاس و ظرفیت‌های موجود در آن مطرح کنیم و امیدوارانه به دنبال آینده‌ای روشن برای این سازمان هستیم.
    هامونی با اشاره به اینکه اعتقاد اعضای این فدراسیون مانند دیگر سازمان‌های بین‌المللی حرکت به سمت توسعه بازارها و برقراری ارتباط بین جوامع و فرهنگ‌های مختلف است، عنوان کرد: اگرچه این امر بلندپروازانه به نظر می‌رسد، اما با نگاه به پیشینه سازمان‌های مختلف مانند فیاس متوجه شویم که این سازمان‌ها کماکان پابرجا بوده و اعضای آن به سازمان خود افتخار و برای پیشرفت تلاش می‌کنند؛ از این رو بازارها و فرهنگ‌های مختلف می‌توانند در یک اکوسیستم متصل و به هم پیوسته به فعالیت ادامه دهند.
    وی با اشاره به اینکه نیاز به اقدمات و تلاش‌های زیادی در مسیر توسعه این سازمان احساس می‌شود، ادامه داد: فرابورس ایران دنبال موقعیت‌هایی است تا اعضای دیگری به فیاس بپیوندند و همچنین اعضای کنونی را تشویق می‌کند تا فعالانه آنچه را که در بستر فیاس قادر به انجام دادن آن هستند، به اشتراک بگذارند.
    مدیرعامل فرابورس ایران جایگاه فیاس را برای کشورهای عضو، دارای نقش تعیین‌کننده‌ای دانست و گفت: ما باور داریم فیاس می‌تواند از موقعیت فعلی خود بیش از پیش برای بورس‌ها و اعضای بازارهای مالی که در اقتصادهای کوچک‌تر فعالند نقش تعیین‌کننده ایفا کند؛ چراکه فیاس نوعی همکاری و بستر به اشتراک‌گذاری دانش است که به طور مستقیم اعضای خود را به سمت توانمندسازی اعضای نوظهور آن سوق می‌دهد.
    هامونی همچنین یکی از محورهای توسعه این سازمان را به اشتراک‌گذاری تجربیات اعضا به منظور هماهنگی فعالیت‌ها و اقدامات عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال فرابورس ایران تمایل دارد تا رویداد بین‌المللی فین‌استارز را معرفی کند، به این ترتیب ما اعضای برجسته فیاس را تشویق می‌کنیم امکان برگزاری یک رویداد فین‌استارز بین‌المللی را مدنظر قرار دهند؛ چراکه این امر می‌تواند به صورت بین‌المللی مورد هدایت قرار گیرد و موجب تحقق یافتن اهداف به صورت موثرتر شود.
    به گفته وی فرابورس ایران با داشتن تجربه پیاده‌سازی این رویداد بزرگ در ایران آماده به اشتراک‌گذاری تجارب و منابع خود در این خصوص به سایر اعضای فیاس است.
    هامونی تاکید کرد: این‌گونه پروژه‌های چندجانبه ارتباط میان اعضای فیاس را محکم‌تر، کاراتر و موثرتر می‌سازد که این مسئله برای ارتقای فیاس ضروری است.
    در پایان نشست سالیانه فیاس، اعضای این فدراسیون در خصوص صورت‌جلسه‌های مهمی به رای‌گیری پرداختند که در نتیجه آن فرابورس ایران و بورس قبرس به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون بورس‌های اروپایی_آسیایی برگزیده شدند.
    همچنین بورس ارمنستان به عنوان دبیر کل فیاس انتخاب شد و دفتر این فدراسیون به ایروان پایتخت کشور ارمنستان انتقال پیدا کرد.

    برچسب ها