عصر خودرو

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام کرد:

رشد ۸۰ درصدی ضمانت نامه های صادر شده برای صنایع کوچک

عصر بازار- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت:حمایت از صنایع کوچک در قالب صدور و تمدید ضمانت نامه در دولت تدبیر و امید ۸۰درصد بیشتر از دولت گذشته بوده است.

رشد ۸۰ درصدی ضمانت نامه های صادر شده برای صنایع کوچک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، محمد حسین مقیسه با اشاره به برنامه ویژه برای حمایت از صنایع به ویژه کسب و کارهای خرد و صنایع کوچک افزود: در 42 ماهه فعالیت دولت یازدهم از شهریور ماه 92 تا پایان اسفند ماه سال 95 بیش از 727 فقره ضمانت نامه برای حمایت از صنایع کوچک صادر شده است که از نظر تعداد 80 درصد و از نظرارزش ریالی 85 درصد افزایش داشته است.

    وی تصریح کرد: در دولت دهم تنها 404 فقره ضمانت نامه برای واحدهای صنعتی کوچک صادر و یا تمدید شده که مجموع ارزش این ضمانت نامه ها 1819 میلیارد ریال بوده است اما این رقم در دولت تدبیر و امید به  727 فقره به ارزش 3370میلیارد ریال رسیده است .

    مقیسه با اشاره به ضمانت های صادر شده در دولت دهم و یازدهم و مقایسه آمار آنها یادآور شد:در دولت قبل و در فاصله زمانی فروردین ماه 89 تا شهریور 92 تعداد ضمانت نامه های صادر شده برای حمایت از تولید 351 مورد بوده که 1579 میلیارد ریال ارزش داشته است که این رقم در دولت تدبیر و امید به 552 مورد به ارزش 2531 میلیارد ریال رسیده است.

    به گفته مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری کوچک، ضمانت نامه های صادره در دولت یازدهم از نظر تعداد 57 درصد و از نظر ارزش 60 درصد در مقایسه با دولت دهم افزایش داشته است.

    این مقام مسئول با اشاره افزایش چشمگیر تمدید ضمانت نامه در دولت یازدهم اظهار کرد: در حالی که در دولت قبل تنها 53 ضمانت نامه برای صاحبان صنایع کوچک تمدید شده بود این آمار در دولت یازدهم با افزایش 230 درصدی به 175 فقره رسیده است.

    مقیسه ادامه داد: از نظر ارزش ضمانت نامه های صادره نیز شاهد افزایش 249 درصدی در دولت یازدهم بوده ایم و ارزش این ضمانت نامه از 240میلیارد  ریال در دولت دهم به 839 هزار میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید رسید.

    وی از حمایت جدی دولت از صنایع کوچک در شهرهای دور افتاده و محروم و نیز توسعه صنعت در این مناطق به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید یادکرد وافزود: در دولت یازدهم میزان صدور و تمدید ضمانت نامه در استان های کرمان،سیستان و بلوچستان،خراسان جنوبی و شمالی،خوزستان و نیز استان های اصفهان،البرزو آذربایجان شرقی افزایش بسیار زیادی داشته اشت که نشان دهنده تلاش دولت برای حمایت از صنایع کوچک می باشد.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت : در حالی که تا سال 94 تنها با 4 بانک تفاهم نامه همکاری داشته ایم ، با پیگیری های فراوان هم اکنون این صندوق با 18 بانک و موسسه مالی و اعتباری تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است.

    مقیسه ابراز امیدواری کرد با افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ، میزان صدور ضمانت نامه ها برای فعالان صنعتی کوچک در سال جاری شتابان تر از گذشته به حرکت درآید.

    برچسب ها