عصر خودرو

کاهش چشمگیر قیمت انرژی خورشیدی در هند

عصر بازار- کاهش قیمت انرژی خورشیدی در هند به یک رکورد جدید رسیده است و آن را ارزان‌تر از سوخت‌های فسیلی کرده است.

کاهش چشمگیر قیمت انرژی خورشیدی در هند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از برق نیوز ،  تعرفه‌های جدید روی قیمت برق خورشیدی باعث شده که قیمت آن 18 درصد کمتر از قیمت میانگین برق تولید شده از سوختن زغال سنگ گردد. دو شرکت در این کشور عدد 2/62 روپیه را برای هر کیلوات ساعت از برق مصرفی را پیشنهاد داده اند، رکورد قبلی در این زمینه در ماه قبل بود که به عدد 3/15 روپیه در هر کیلو وات ساعت رسید. کشور هند قدم‌های مهمی در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر برداشته است و اگر شرایط مهیا گردد امکان حرکت به این سمت بیشتر خواهد شد.

    بدلیل جمعیت بالای این کشور و میزان بالای متقاضی برای انرژی الکتریکی، افزایش سرمایه گذاری همه از جمله دلایلی است که هند سریع‌تر به سمت انرژی‌های تجدید پذیر برود.

    بطور کل قیمت انرژی خورشیدی در طی سه سال اخیر در هند کاهش پیدا کرده است. همچنین هند سومین کشور تولید کننده گاز‌های گلخانه‌ای در جهان است. هند پیش بینی می‌کند که بتواند به سومین بازار بزرگ انرژِی خورشیدی در سال 2017 مبدل شود، در این طرح ظرفیت این کشور به میزان 76 درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهد یافت. این مهم با کاهش قیمت مدول‌های خورشیدی و مبدل‌ها (Inventers) به میزان 29 درصد نسبت به سال قبل مبدل گردد.

    هند قصد دارد بر اساس تعهدات خود در توافقنامه پاریس در خصوص تغییرات آب و هوایی 40 درصد انرژی الکتریکی خود از طریق انرژی‌های تجدید پذیر بدست آورد. ظرفیت خورشیدی هند طی سه سال اخیر چهار برابر شده است، هدف نهایی در این کشور رسیدن به ظرفیت 175 گیگا واتی خورشیدی تا سال 2030 است.

    یکی از اهداف مهم هند در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر رسیدن به ظرفیت 175 گیگا وات در سال 2022 است که از مجموع انرژی‌های باد، خورشیدی و زسیت توده تامین می‌گردد.

    برچسب ها