عصر خودرو

سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در صنعت داروی ترکیه

عصر بازار- دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه از سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک ایران و ترکیه در صنعت دارو خبر داد و اعلام کرد که یک شرکت ایرانی در زمینه دارو به دنبال تاسیس یک شهرک صنعتی دارو در ترکیه و صادرات محصولات به کشورهای اروپایی است.

سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در صنعت داروی ترکیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، سید جلال ابراهیمی اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی‌ها به ویژه ترک‌ها در ایران در حال افزایش است. شرکت یونیت اینتر نشنال اعلام کرده که به زودی با همکاری کره‌ای‌ها در ایران سرمایه گذاری می‌کند. این شرکت اعلام کرده است که برای سرمایه گذاری در ایران به توافق رسیده اند. مبلغ این سرمایه گذاری مشترک حدودا 3.5 میلیارد دلار خواهد بود.

    وی عنوان کرد: بر اساس این خبر که از سوی خبرگزاری رسمی خبر ترک منتشر شده، یک شرکت بزرگ داروئی ایران به نام شرکت تولیدی داروئی بیوتکنولوژیک در صدد تاسیس یک مرکز تولید داروئی در ترکیه است که بتواند تولیدات خود را از طریق ترکیه صادر کند. این مرکز داروئی در شهرک صنعتی تکیرداع ترکیه تاسیس خواهد شد و اهداف این شرکت باز کردن مسیر صادرات برای تولیدات خود به کشورهای اروپائی و حوزه دریای مدیترانه است. میزان سرمایه گذاری این شرکت در ایجاد این واحد تولیدی بیش از 100 میلیون دلار خواهد بود.

    این کارشناس مسائل ترکیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره برخی آمارها و شاخص‌های اقتصادی ترکیه در ماه‌های اخیر گفت: صادرات ترکیه در ماه فوریه (بهمن ماه 1395) با افت 1.9 درصدی به 12.1 میلیارد دلار رسید، این در حالی است که کسری تراز تجارت خارجی های آن‌ها 15 درصد افزایش یافته و به سه میلیارد و 693 میلیون دلار رسیده است.

    وی افزود: سهم صادرات ترکیه با کشورهای اروپائی نیز کاهش داشته داشت؛ یعنی در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل از 46.3 درصد به 45.7 درصد کاهش یافته است. بانک مرکزی ترکیه نیز نرخ تورم در سال 2017 را هشت درصد تخمین زده است و روزنامه حریت به نقل از رئیس کل بانک مرکزی ترکیه اعلام کرده است که نوسان در نرخ تورم ادامه خواهد یافت. این روزنامه پیش بینی کرده که نرخ تورم در 2019 در ترکیه به پنج درصد برسد اما پیش‌بینی از سوی مقامات اقتصادی حوزه آزادی ترکیه با توجه به اوضاع اقتصادی مقبول نیست.

    دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه عنوان کرد: با توجه به اینکه صنعت گردشگری ترکیه انتظار ورود شش میلیون توریست روسی را داشته این رقم بیش از 90 درصد افت کرده است، چرا که موضوع توریسم و گردشگری با روسیه هنوز تحت تاثیر سقوط جنگنده روسی ترکیه در مرز سوریه است.

    ابراهیمی اضافه کرد: میزان بدهی داخلی و خارجی ترکیه بیش از 751 میلیارد دلار است و سرانه دولت ترکیه به 9570  لیر رسیده است.

    برچسب ها