عصر خودرو

شاخص سهام بورس لندن متأثر از افزایش بهای نفت خام رکورد زد

عصر بازار- شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن، در پایان معاملات روز دوشنبه ، متأثر از افزایش بهای نفت خام در بازار جهانی، به بالاترین حد رسید.

شاخص سهام بورس لندن متأثر از افزایش بهای نفت خام رکورد زد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هرروز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس ازنظر ارزش بازاری سهام ثبت‌شده در بورس، ارزش‌گذاری و خریدوفروش می‌شود در بعدازظهر روز دوشنبه با افزایش 19 واحدی ، به 7 هزار و 460 واحد رسید که یک رکورد شمرده می‌شود.

    به گزارش تحلیل گران اقتصادی، افزایش ارزش سهام غول‌های انرژی 'بی پی ' و 'شل' و نیز شرکت‌های معدنی سبب شد که ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن به این رقم بی‌سابقه برسد.

    ارزش سهام شرکت‌های نفتی 'بی پی' و 'شل' روز دوشنبه در بازار سهام فوتسی 100 لندن به ترتیب 2 درصد و بیش از یک درصد افزایش داشتند.

    به گزارش منابع انگلیسی، هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دوسوم نفت‌های جهان ازجمله نفت اوپک، براساس آن قیمت‌گذاری می‌شوند، روز دوشنبه در بازار لندن، با 3.3 درصد افزایش به 52.53 دلار رسید که بالاترین حد طی هفته‌های اخیر بشمار می‌آید.

    بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز دوشنبه با 3.6 درصد افزایش به 49.55 دلار رسید.

    این منابع گفتند که این افزایش متعاقب اظهارات وزرای نفتی عربستان و روسیه صورت گرفت که بیان داشتند توافق جاری برای کاهش تولید نفت خام که از اواخر سال گذشته شروع‌شده است، لازم است تا مارس 2018 میلادی تداوم یابد.

    ارزش پوند انگلیس نیز عصر روز دوشنبه در برابر دلار آمریکا با 0.16 درصد افزایش ، در مقابل 1.2907 دلار و همچنین با 0.32 درصد کاهش در مقابل یورو، در مقابل1.1757 یورو معامله شد.

    برچسب ها