عصر خودرو

بی‌تفاوتی سکه تمام به پالس اونس جهانی

عصر بازار- روز دوشنبه، بهای سکه در بازار داخلی توجه چندانی به صعود اونس به محدوده هزار و ۲۳۰ دلار نکرد. در سومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی تغییری را تجربه نکرد و روی همان قیمت یک میلیون و ۲۱۴ هزار تومان روز یکشنبه باقی ماند.

بی‌تفاوتی سکه تمام به پالس اونس جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته فعالان، در دومین روز هفته، معامله‌گران سکه به امید افزایش بهای اونس در ابتدای هفته کاری بازارهای جهانی وارد بازار داخلی شدند و قیمت آن را 6 هزار تومان بالا آوردند. در بیست و پنجمین روز اردیبهشت‌ماه، بهای اونس در بازارهای جهانی مطابق انتظارات آنها بالا رفت و از محدوده هزار و 230 دلار عبور کرد. با وجود این، افزایش قیمت را با قدرت چندانی ادامه نداد و تا ساعت 3 بعدازظهر به کف محدوده یاد شده بازگشت. سکه بازان که روز یکشنبه به رشد احتمالی واکنش نشان داده بودند، ترجیح دادند به حرکت افزایشی طلای جهانی توجه چندانی نکنند. سکه تمام بهار آزادی در ساعات ابتدایی روز تا قیمت یک میلیون و 216 هزار تومان بالا رفت، ولی در ادامه توان رشد بیشتری از خود نشان نداد و به همان قیمت روز یکشنبه بازگشت.

    البته در معاملات خرد و بر تابلوی شماری از طلا‌فروشی‌ها ارقام بالای یک میلیون و 218 هزار تومان نیز به ثبت رسید. در روزی که سکه تمام بهار آزادی تغییر قیمتی را تجربه نکرد، دلار در مسیر کاهشی قرار گرفت. روز گذشته، شاخص بازار ارز 4 تومان از ارزش خود را از دست داد و با خروج از محدوده 3هزار و 760 تومان به قیمت 3 هزار و 758 تومان رسید. به گفته فعالان، احتیاط وکاهش حجم خریدهای معامله‌گران ارزی مهم‌ترین عامل زمینه ساز افت دلار بود. البته در بازارهای همسایه نیز اتفاق خاصی رخ نداد و این موضوع نیز در کاهش تحرکات معامله‌گران بازار داخلی موثر بود.

     

    افت نیم سکه

    نیم سکه که در دومین روز هفته 4 هزار تومان از ارزش خود را از دست داده و به قیمت 658 هزار تومان رسیده بود، روز دوشنبه 2هزار تومان افت دیگر را تجربه کرد و روی قیمت 656 هزار تومان قرار گرفت. افت نیم سکه در شرایطی به ثبت رسید که بهای اونس در بازارهای جهانی تمایل بیشتری به رشد از خود نشان داده بود. دراین شرایط، بازیگران بازار، افت قیمت نیم سکه را بیشتر به کاهش تقاضای فیزیکی نسبت دادند. به گفته آنها، در روزهای اخیر تقاضا برای سکه‌های کوچک‌تر پایین‌تر آمده است؛ این در حالی است که معامله‌گران بزرگ همچنان نسبت به خرید سکه تمام بهار آزادی تمایل دارند. این دسته، روز یکشنبه و حتی پیش از شروع بازارهای جهانی با افزایش خریدهای خود قیمت سکه را بالا آوردند. امید این دسته آن بود که بهای اونس در بازارهای جهانی روز دوشنبه افزایش را تجربه کند. اونس تا ساعت 3 بعدازظهر روز دوشنبه به بهای هزار و 230 دلار رسیده بود.

    بی‌تحرکی معامله‌گران

    روز دوشنبه، دلار سومین روز کم نوسان را پشت سر گذاشت؛ در سومین روز هفته، دلار معاملات خود را در محدوده 3هزار و 750 تومان آغاز کرد و تا انتها نیز در آن سطح باقی ماند. در سومین روز هفته، شاخص بازار ارز معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 759 تومان آغاز کرد که کاهشی 3 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز یکشنبه داشت. در ادامه روز، این ارز حتی افت بیشتری را تجربه کرد و تا نقطه 3 هزار و 754 تومان پایین رفت. زمانی که دلار به این نقطه رسید، برخی معامله‌گران ترجیح دادند که در برابر افت بیشتر این ارز مقاومت کنند و با افزایش خریدها قیمت را بالا بیاورند.

    برچسب ها