عصر خودرو

مدیرعامل فرابورس ایران در نشست فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی مطرح کرد؛

فیاس؛ مهم‌ترین عامل فرصت‌‌سازی برای به اشتراک‌گذاری دانش در حوزه مالی

عصر بازار- نخستین روز از بیست‌وسومین نشست فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی موسوم به فیاس امروز ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۶ به میزبانی فرابورس ایران و با حضور نمایندگانی از کشورهای قزاقستان، ترکیه، ارمنستان، قبرس، انگلستان، عمان و سوریه برگزار شد.

فیاس؛ مهم‌ترین عامل فرصت‌‌سازی برای به اشتراک‌گذاری دانش در حوزه مالی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، در آغاز این نشست هیات رئیسه فیاس ضمن اشاره به اهمیت برگزاری چنین نشست‌هایی به گسترش تعاملات بین‌المللی میان بورس‌ها اشاره و اظهار کردند: تمامی تلاش‌های صورت گرفته از سوی فرابورس ایران برای برگزاری این نشست و گردهم‌آمدن اعضای فیاس به منظور اخد تصمیمات مهم‌ در حوزه فعالیت‌های مشترک است.

    امیر هامونی مدیر عامل فرابورس ایران نیز ضمن ابراز امیدواری از ثمربخش بودن نشست‌ سالانه فیاس گفت: فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌های مالی در دنیاست و از مهم‌ترین بخش‌های درآمدزا برای ارتقای فرصت‌های به اشتراک‌گذاری دانش در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

    به گفته هامونی فرابورس ایران با اهداف و ماموریت‌های استراتژیک خود سعی دارد تجربیات ارزشمندی که در طول این سال‌ها از حضور و مشارکت در بازار سرمایه کسب کرده را به کار گیرد تا جذابیت بازار سرمایه را برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بیش از بیش پررنگ سازد.

    وی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که این نشست با تبادل دانش و اطلاعات در میان اعضای فیاس و همچنین برنامه‌ریزی طولانی‌مدت و مدیریت یکپارچه، اعضای بورس‌های عضور این فدراسیون را به یک الگوی منطقه‌ای و جهانی برای سایر بورس‌ها تبدیل کند.

    در ادامه مهسا توکلی رئیس امور برنامه‌ریزی و بین‌الملل فرابورس ایران به معرفی فرابورس ایران پرداخت و یکی از اهداف این رکن بازار سرمایه را ارائه فرصت به تمامی شرکت‌ها اعم از کوچک و متوسط برای بهره بردن از مزایای بازار سرمایه عنوان کرد.

    توکلی ضمن اشاره به رشد چشم‌گیر شاخص کل و ارزش معاملات فرابورس ایران از آغاز تاسیس تا کنون به گزیده‌ای از فعالیت‌های فرابورس اعم از راه‌اندازی بازار شرکت‌های کوچک و متوسط، طراحی و رونمایی از ابزارهای نوین مالی از جمله اوراق صکوک و مرابحه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه اشاره کرد.

    در بخش دیگری از این نشست ندا بشیری، رئیس اداره تحقیق، توسعه و بازاریابی فرابورس ایران طرح راه‌اندازی دبیرخانه بین‌المللی فین‌استارز را مطرح کرد و افزود: با این اقدام تعامل لازم بین دو حوزه فن‌آوری اطلاعات و مالی ایجاد شده و استارتاپ‌های مالی در کشورهای عضو فیاس و بورس این کشورها امکان حضورد رویداد بین‌المللی را خواهند یافت.

    برچسب ها