عصر خودرو

کرباسیان در پیشنهاد به سفرای کشورهای آمریکای لاتین :

ایران با مزیت گازی آماده پذیرش سرمایه‌گذار معدنی است

عصر بازار- همزمان با ابراز تمایل سفرای کشورهای آمریکای لاتین برای همکاری‌های معدنی رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) پیشنهاد سرمایه‌گذاری مشترک با استفاده از مزیت‌های گازی ایران را ارائه کرد.

ایران با مزیت گازی آماده پذیرش سرمایه‌گذار معدنی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، صبح امروز سفیران 9 کشور آمریکای لاتین برای شرکت در نخستین هم‌اندیشی تبیین فرصت‌های همکاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای لاتین در محل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) حضور پیدا کردند و در آن فرصت‌ها و پیشنهادات همکاری‌های مشترک و سرمایه‌گذاری در حوزه معدن بررسی شد.

    مهدی کرباسیان، رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در این جلسه با اشاره به مزیت‌های معدنی ایران، گفت: خوشبختانه ایران در مواردی علایق مشترکی با کشورهای آمریکای لاتین دارد که می‌توان از جمله آن به سنگ آهن، مس، طلا، بوکسید، نیکل و برخی دیگر از مواد معدنی هستند که می‌توان به واسطه آنها همکاری‌های مشترکی را آغاز کنیم.

    وی ادامه داد: براساس برنامه ششم قرار است نقش صنایع معدنی را در GMP کشور افزایش دهیم و با توجه به 50 میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این برنامه پیش‌بینی شده است همین جا اعلام می‌کنم که آمادگی کامل برای شروع سرمایه‌گذاری‌های مشترک را در حوزه‌های مختلف با کشورهای آمریکای لاتین داریم.

    رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به مزیت‌هایی که ایران می‌تواند برای کشورهای لاتین داشته باشد، اظهار کرد: ایران بابت ذخائر گازی کشور اول دنیا به شمار می‌رود که اخیرا در حوزه برداشت گاز نیز توانسته است به کشور قطر برسد.

    کرباسیان افزود: در عین حال در شمال ایران 10 کشور وجود دارد که راهی به دریا ندارد و می‌توانیم با سرمایه‌گذاری‌های مشترک مصرف این بازار 500 میلیون نفری را تامین کنیم و در مواردی مانند فولاد که در منطقه ما به خاطر نیاز عمده‌ای که به این محصول استراتژیک برای بازسازی ویرانی‌های درگیری‌های منطقه‌ای به بازار خوبی دست پیدا کنیم.

    برچسب ها