عصر خودرو

تلاش هند برای خرید گاز ایران به یک سوم قیمت گاز قطر

عصر بازار- منابع هندی گفتند ایران از هند خواسته تا همه گازی تولیدی این کشور از بلوک فرزاد ب را به قیمتی معادل قیمتی که هند در قالب یک قرارداد بلند مدت خرید ال ان جی با قطر می پردازد، خریداری نماید.

تلاش هند برای خرید گاز ایران به یک سوم قیمت گاز قطر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، ایران از هند خواسته تا همه گاز تولیدی این کشور از بلوک فرزاد ب را به قیمتی معادل قیمتی که هند در قالب یک قرارداد بلند مدت خرید ال ان جی با قطر می پردازد، خریداری نماید.

    بر اساس شرایط جدید، ایران از هند خواسته که بیش از 3 برابر قیمت پیشنهادی شرکت او وی ال را پرداخت کند تا در عوض امتیاز توسعه میدان گازی فرزاد ب را به شرکت او ان جی سی ویدش (او وی ال) اعطا نماید.

    قطر بر اساس یک فرمول بازنگری شده در دسامبر 2015 توافق کرد که سالانه 7.5 میلیون تن ال ان جی به شرکت پترونت ال ان جی، بزرگترین وارد کننده گاز هند به قیمت 7 دلار در هر یک میلیون واحد حرارتی بفروشد.

    رقم پیشنهادی ایران سه برابر رقم 2.3 دلار در هر یک میلیون واحد حرارتی است که شرکت او وی ال در دوران پایین بودن قیمت جهانی نفت پیشنهاد کرده بود. منابع آگاه به این مذاکرات گفتند، اگر قیمت های جهانی افزایش یابد، شرکت او وی ال آماده است که 4.3 دلار بابت هر یک میلیون واحد حرارتی گاز به ایران پرداخت نماید.

    معمولا زمانی که قیمت جهانی نفت بالا می رود قیمت ال ان جی صادراتی قطر نیز افزایش می یابد.

    منابع آگاه گفتند، از زمان لغو تحریم های ایران، این کشور سختگیری بیشتری برای اعطای امتیاز توسعه میدان گازی فرزاد به شرکت هندی به خرج می دهد

    شرکت او وی ال اخیرا یک طرح توسعه ای 5.5 میلیارد دلاری برای به دست گرفتن تولید گاز از میدان فرزاد ب به تهران ارائه کرده است.

    ایران به شرکت توسعه دهنده اجازه می دهد که تمام هزینه های صرف شده در پروژه را از محل فروش نفت یا گاز جبران نماید. در عوض این کشور از شرکت او وی ال خواسته تا هزینه توسعه میدان را پایین بیاورد و قیمت بالاتری برای گازی که قرار است خریداری کند بپردازد.

    برچسب ها