عصر خودرو

افزایش شکاف طبقاتی در انگلیس

عصر بازار- مطالعات نشان می دهد، دستمزد بریتانیایی ها در سال جاری کمترین نرخ رشد را نسبت به سه سال و نیم گذشته خواهد داشت.

افزایش شکاف طبقاتی در انگلیس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بازار نیوز ،  تحقیقی که توسط شرکت استخدام "ادکو" و مؤسسه پرسنل و توسعه CIPD از بیش از 100شرکت در انگلیس انجام شده نشان می دهد که کارفرمایان قصد دارند تا پایان سال دستمزد کارکنان خود را به طور متوسط فقط یک درصد افزایش دهند.

    این در حالی است که قیمت ها در بریتانیا به سرعت در حال افزایش است.

    گروین دیویس از مشاوران بازار کار در شرکت CIPD در این باره گفت: ممکن است به دلیل کاهش دستمزدها و افزایش تورم در چند ماه آینده، بخش اعظمی از کارگران انگلیس با سقوط استانداردهای زندگی مواجه شوند.

    وی افزود: این امر احتمالا موجب افزایش ناامنی اقتصادی شده و پیامدهای جدی برای هزینه مصرف کنندگان داشته باشد که در چند ماه اخیر به حمایت از رشد اقتصادی کمک کرده اند.

    مارک کارنی رییس بانک مرکزی انگلیس هفته گذشته گفته بود، هزینه خانوارها و رشد اقتصادی در چند ماه اخیر کاهش چشمگیری یافته اند که هر دو در نتیجه رأی به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) است. ارزش پوند نیز نسبت به دلار و یورو کاهش یافته است. این امر هزینه و در نتیجه قیمت کالاهای وارداتی مثل مواد غذایی و پوشاک را افزایش داده است.

    تحقیقات انجام شده نشان می دهد که با وجود کاهش رشد دستمزدها، شرکت ها همچنان به دنبال استخدام نیروی جدید هستند و این یعنی تورم هنوز به پایین ترین سطح کسب و کار نرسیده است. تراز خالص استخدام که معیار اختلاف بین سهم افزایش و کاهش نیروی کار کارفرمایان است هم اکنون روی عدد 20+ قرار دارد که اندکی پایین تر از عدد 23+ در سه ماهه قبل است.

    الکس فلمینگ مدیر عامل شرکت آدکو در این خصوص اظهار داشت: کاهش نیروی کار ماهر در بریتانیا مشهود است به طوریکه 56 درصد از کارفرمایان به خصوص در بخش های تولیدی و صنایع اعلام کرده اند که نمی توانند پست های خالی خود را پر کنند.

    وی ادامه داد: کسری نیروی کار ماهر در بازار کار انگلیس کاملا مشهود است و کارفرمایان باید با برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی نیروی کار ماهر و افرادی که به طور جدی موجب حمایت از آینده اقتصاد انگلیس می شوند، این مسئله را حل کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو