عصر خودرو

قائم مقام وزیر راه خبر داد :

۹ شرکت خارجی برای تامین مالی خرید هواپبما از سوی ایران ایر اعلام آمادگی کرده اند

عصر بازار- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد آژانس اعتبار صادرات انگلیس برای تامین مالی خرید هواپیماهای جدید را بدلیل عدم انطباق با سیاست های کلی نظام رد کردیم.

۹ شرکت خارجی برای تامین مالی خرید هواپبما از سوی ایران ایر اعلام آمادگی کرده اند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، اصغر فخریه کاشان درخصوص تامین مالی هواپیماهای خریداری شده از سوی آژانس اعتبار صادرات انگلیس اظهار کرد: آژانس اعتبار صادرات انگلیس به ما پیشنهاد تامین مالی خرید هواپیماهای نو را ارائه داد. ولی ما با آنها مذاکره نکردیم و پیشنهادشان را رد کردیم علت آن نیز این است که ما سیاست های کلی کشور را دنبال می کنیم. اگر به ما اجازه ندهند مذاکره نخواهیم کرد.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل درخصوص علت لغو خرید هوایپما از شرکت میتسوبیشی ژاپن نیز اظهار کرد: مشکل ما با میتسوبیشی این بود که زمانی که آنها برای تحویل هواپیما معین کردند و برنامه تحویل هواپیما ارائه دادند، زمانی بود که به درد ما نمی خورد ضمن اینکه ما با آنها هیچ تفاهمنامه ای امضا نکردیم و صرفا مذاکره داشتیم که در حال حاضر این مذاکرات متوقف شده است.

    وی استخدام خلبان خارجی از سوی هما برای به پرواز درآوردن هواپیمای ای تی آر گفت: ما هیچ گونه استخدام خلبان خارجی نداریم و کمپانی سازنده هواپیما موظف به آموزش به خلبانان ماست.

    فخریه کاشان همچنین در خصوص ورود اولین هواپیمای ای تی آر در هفته جاری تصریح کرد: نخستین هواپیمای خریداری شده از شرکت فرانسوی – ایتالیایی ای تی آر مدل 600-72 صبح چهارشنبه ساعت 10 وارد فرودگاه مهرآباد خواهد شد.

    برای فاینانس، مناقصه برگزار می کنیم

    فخریه کاشان از برگزاری مناقصه برای فاینانس خرید هواپیما خبر داد و  گفت: اسناد آن در حال آماده شدن است و این مناقصه حداکثر یک ماه آینده برگزار می شود.

    وی کشورهای شرکت کننده در این مناقصه را ژاپن، نروژ، دانمارک، ایلند و انگلیس عنوان کرد و افزود: مبلغ فایناس معادل خرید 100 هواپیمای باقی مانده خواهد بود. در حال حاضر خرید فایناس 97 هواپیما از 200 هواپیمای موردنظر هما نهایی شده و 100 هواپیمای دیگر نیز حداکثر تا یک ماه آینده تامین مالی خواهد شد. ضمن اینکه از محل صندوق توسعه ملی برای خرید سه فروند هواپیما تسهیلات گرفته ایم که در اختیار هما گذاشته شده است.

    به گفته قائم مقام راه و شهرسازی قرارداد تامین مالی برقی کردن راه آهن تهران – مشهد با چینی ها نهایی شده و این قرارداد ماه ژوئن امضا خواهد شد. همچنین برای تامین مالی اتصال راه آهن چابهار به زاهدان نیز با هندی و چینی ها در حال مذاکره هستیم.

    برچسب ها