عصر خودرو

برخی تغییرات مهم و ساختاری در بازار طلای آمریکا در سال ۲۰۱۷

عصر بازار- بسیاری از مردم آمریکا هنوز متوجه نشده اند ولی بازار طلای این کشور از ابتدای ۲۰۱۷ تاکنون دستخوش تغییرات بزرگ و ساختاری شده است.

برخی تغییرات مهم و ساختاری در بازار طلای آمریکا در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سایت طلا ، در حالی که اعتماد سرمایه گذاران آمریکایی نسبت به طلا در سه ماه نخست امسال با کاهش نسبی روبرو شده است ولی امارها نشانگر افزایش تقاضای این فلز زرد در کشورهای شرقی است.

    بر اساس این گزارش آمارهای رسمی نشان می دهد که میزان صادرات طلای آمریکا در ماه های ژانویه و فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر افزایش داشته است.

    آمریکا در این مدت بیش از 101 تن طلا صادر کرده است، این رقم در مدت مشابه سال قبل به 56.5 تن رسیده بود. این مساله جالب توجه است چرا که کل تولید طلای این کشور به علاوه واردات در این دو ماه به 80 تن رسیده است. بنابر این آمریکا در دو ماه نخست امسال با کسری 21 تن در عرضه طلا روبرو شده است.

    این بدان معناست که برخی صادرکنندگان در بازار آمریکا سعی کرده اند تا 21 تن طلا را از ذخایر موجود خود به کشورهای شرقی صادر کنند. آمارهای رسمی نشان می دهد که هنگ کنگ، چین و هند بزرگترین وارد کنندگان طلا از آمریکا بوده اند. این 3 کشور در مجموع در این مدت بیش از 61.8 تن طلا از آمریکا خریداری کرده اند.

    میزان صادرات طلای آمریکا به سوییس نیز در این مدت به 28 تن رسیده است، بریتانیا 5.6 تن طلا از آمریکا وارد کرده است، امارات 3.3 تن طلا وارد کرده و 2.3 تن طلا نیز به کشورهای آلمان، کانادا و مکزیک صادر شده است.

    صادرات طلای آمریکا به هند چین و هنگ کنگ نسبت به 31 تن سال گذشته دو برابر شده است. به نظر می رسد ادامه روند صعودی تقاضای فیزیکی . سرمایه گذاری در بازارهای نوظهور و در حال توسعه می تواند نقش مهمی در نوسانات قیمت جهانی طلا داشته باشد.

    البته تنش های سیاسی داخلی در آمریکا و غیرقابل پیش بینی بودن سیاست های دونالد ترامپ می تواند عامل مهمی برای نوسانات تقاضای طلا در بازار این کشور باشد. سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نیز تاثیر زیادی بر تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

    برچسب ها