عصر خودرو

طی قراردادی سه جانبه؛

ساخت و تعمیر کشتی‌های پهن پیکر کلید خورد

عصر بازار- سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران قرارداد ساخت و تعمیر کشتی را امضا کردند.

ساخت و تعمیر کشتی‌های پهن پیکر کلید خورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضاء این مشارکت سه جانبه با اشاره به اهمیت تاسیس شرکت مشترک ساخت و تعمیر کشتی های پهن پیکر و مشارکت صورت گرفته اظهار داشت : اهمیت این مشارکت در توان تولیدی و طراحی و مهندسی ایزوایکو و از طرف دیگر دو مشتری داخلی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در این مشارکت منافع تولید کننده و مصرف کننده ادغام شده و قرارداد برد- برد است؛ اظهار امیدواری کرد : این تفاهمنامه الگوی خوبی برای سایر همکاریها باشد.
    نعمت زاده یاد آور شد : زمانیکه دولت یازدهم شروع بکار کرد هم شرکت ایزوایکو تعطیل بود و  سهام آن واگذار شده بود و هم شرکت صدرا تعطیل بود و اختلافات بسیاری فیمابین این شرکتها وجود داشت که با تلاش مسئولان و کار جمعی و مشارکتی، مشکلات برطرف گردید. 

    در ادامه منصور معظمی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ضمن اظهار خرسندی از اینکه روحیه تقابل تبدیل به روحیه تعامل شده است، گفت : مشارکت از یکطرف سه جانبه است و فیما بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان کشتیرانی و شرکت ملی نفت کش است و از طرف دیگر چهار جانبه زیرا دو شرکت خارجی نیز به عنوان سهامدار این مشارکت باعث افزایش توان داخلی می شوند.

    محمد سعیدی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه مراسم اظهار کرد : این اتفاق باید دو دهه قبل می افتاد و امروز که کشور در آستانه دهه چهارم انقلاب است ملت ایران دیگر نمی خواهد صنایع و تکنولوژی را از خارج وارد کند و صنعت باید  فعال و اکتیو  و مراکز دانشگاهی و شرکتهای دانش بنیان پایه و اساس صنعت کشتی سازی باشند.

    سیروس کیان ارثی، مدیر عامل شرکت ملی نفتکش نیز با بیان اینکه کشور به سمتی پیش می رود که خودکفایی و ایجاد اشتغال در کشور افزایش یابد،   اظهار امیدواری کرد در سایر زمینه ها نیز گامهایی برای پویایی کشور برداشته شود.

    گفتنی است با امضاء این تفاهمنامه سه جانبه بین  سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران، بازار شناور،   تعمیر و ساخت کشتی از طریق شرکای داخلی تامین می شود.

    برچسب ها