عصر خودرو

وزیر راه و شهرسازی :

تسهیلات ۳۳۰ میلیون دلاری صندوق توسعه برای خرید هواپیما پرداخت شد

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی گفت: هما ۳۳۰ میلیون دلار مصوبه از صندوق توسعه ملی برای پیش‌پرداخت خرید هواپیماهای نو داشت که همه آن پرداخت شده است.

تسهیلات ۳۳۰ میلیون دلاری صندوق توسعه برای خرید هواپیما پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، فاز اول ایستگاه راه‌آهن ساوه در مسیر ریلی تهران - همدان امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

    این ایستگاه راه‌آهن در فاصله حدود 15 کیلومتری از شهر ساوه قرار دارد که امروز فاز اول آن افتتاح شد.

    در حاشیه این مراسم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای توسعه صنعت حمل‌ونقل و پروژه‌های زیربنایی نیاز به تأمین مالی غیردولتی داریم.

    وی با تأکید براینکه توسعه حمل‌ونقل و خدمات زیربنایی گران‌قیمت است، گفت: 500 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای توسعه حمل‌ونقل و زیربنای آن در برنامه ششم نیاز داریم.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توانسته‌ایم بخش خصوصی را در چهار مدل حمل‌ونقلی وارد کنیم، گفت: به دنبال آن هستیم بخشی از منابع صندوق توسعه ملی پشتوانه اعطای تسهیلات به بخش خصوصی برای توسعه طرح‌های زیربنایی شود.

    آخوندی گفت: اگر صندوق توسعه ملی قرار است تسهیلات دهد باید به بخش خصوصی بدهد و برای توسعه حمل‌ونقل وارد کردن منابع صندوق توسعه از طریق بخش غیر دولتی ضروری است.

    آخوندی با بیان اینکه صندوق حمل‌ونقل در برنامه ششم به تصویب مجلس رسید، گفت: این صندوق امکان بزرگی در اختیار ما قرار می‌دهد که سال‌های قبل نداشتیم.

    وی گفت: ما الان مالیات بر سوخت و عوارض بر سوخت می‌دهیم، عوارض نوسازی پرداخت می‌کنیم اما مشخص نیست به طور شفاف کجا هزینه می‌شود.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: در برنامه ششم همراه کردن صندوق توسعه ملی با صندوق حمل‌ونقل و هدفمند کردن مالیات سوخت به نفع توسعه حمل‌ونقل و ورود صنعت حمل‌ونقل به بازار سرمایه ضروری است،زیرا حمل‌ونقل بیش از 7 درصد تولید ناخالص داخلی است و باید از بازار سرمایه سهم داشته باشد.

    آخوندی گفت: یکی از کارهای صندوق حمل‌ونقل به محض تأیید، اجرای لیزینگ‌های حمل‌ونقل است.

    وزیر راه و شهرسازی  گفت که همه 330 میلیون دلار پیش‌پرداخت هما از محل صندوق توسعه ملی را دریافت کرده‌ایم.

    وی با بیان اینکه نگهداری راه‌ها پرهزینه است، گفت: سهم آزادراه‌ها در کل جاده‌های کشور باید افزایش یابد.

    آخوندی همچنین درباره تضمین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گفت: مدل‌های قراردادی و مذاکره‌ای جذب سرمایه‌گذار خارجی در ایران ضعیف بود. انواع مدل‌های سرمایه‌گذاری را تعریف کردیم و جذب سرمایه‌گذاری از سوی لیزینگ را هم مطرح کردیم.

    در محور ریلی تهران به همدان ایستگاه راه‌آهن ساوه امروز افتتاح شد که شامل 15 هکتار زمین و 5 هزار متر مربع زیربناست و با اعتبار 20 میلیارد تومان ساخته شده است.

    برچسب ها