عصر خودرو

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس :

باج افزار خطرناک به بازارسرمایه نفوذ نکرده است

عصر بازار- مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس با اعلام عدم دریافت گزارشی مبنی بر آلودگی باج افزار خطرناک در بازار سرمایه ، دو توصیه مهم به شرکت ها و فعالان بازار کرد.

باج افزار خطرناک به بازارسرمایه نفوذ نکرده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس پرس، روح الله دهقان، در واکنش به این سئوال که با توجه به باج افزار خطرناک WannaCryy که تاکنون در 100 کشور از جمله ایران با 200 نقطه ، نفود و نگرانی هایی را ایجاد کرده، ایا گزارشی هم از این وجود ویروس در بازار سرمایه ارایه شده یا خیر؟ اظهار داشت: تاکنون از آلودگی این مورد گزارشی نشده است.

    وی در برابر این پرسش که به دلیل خطرناک بودن این ویروس و قفل شدن همه فایل های رایانه‌ای و اجبار به پرداخت 300 دلار توسط قربانیان، چه توصیه ایی به شرکت های فعال بازار سرمایه و سهامداران دارد؟ به پورس پرس گفت: عمده ترین عامل نفوذ این باج افزار ، عدم بروز رسانی ویندوزهای عامل کاربران است که در ایران به صورت دستی انجام می شود.

    دهقان ادامه داد: بنابراین در نخستین مرحله و در اولین فرصت باید ویندوز کامپیوتر شرکت ها و سهامداران به همراه آنتی ویروس ها بروز رسانی شود تا از حمله های این باج افزار ممانعت شود. در مرحله دوم نیز بهتر است از اطلاعات کامپیوتر ها "بک آپ " گرفته شود تا در صورت نفوذ احتمالی ، حداقل اطلاعات حذف نشود.

    به گفته وی هدف اصلی این باج افزار، سیستم عامل ویندوز ایکس پی بوده و پیش از این مایکروسافت هم از عدم استفاده آن تاکید کرده بود.

    برچسب ها