عصر خودرو

شکاف درآمدی، نتیجه سیاستهای ترامپ

عصر بازار- برنده جایزه نوبل اقتصاد گفت: در صورت اجرایی شدن سیاست‌های اقتصادی ترامپ، شکاف بیشتر میان ثروتمندان و طبقه پایین دست آمریکا نمایان شده و اختلاف درآمدی افزایش می‌یابد.

شکاف درآمدی، نتیجه سیاستهای ترامپ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، انگس دیتون، برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2015 میلادی گفت: ریسک سیاست های اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا عمدتا موجب سود بردن افراد ثروتمند و نیز افزایش نابرابری درآمد در ایالات متحده می شود. 

    این چهره شاخص اقتصادی گفت: طرح های اقتصادی ترامپ در مورد برچیدن یکسری مقررات در بخش فاینانس و صنعت و همچنین قطع مزایای درمانی بیشتر، به شرکت های سهامی کمک می کند و دست افراد پایین دست آمریکایی را نمی گیرد.

    وی تصریح کرد: اگر دونالد ترامپ برنامه های خود را برای کاهش مالیات و نیز افزایش موانع تجاری عملی کند، این موضوع ممکن است که برای کوتاه مدت درآمد برخی از کارگران را افزایش دهد؛ اما یک رشد پایدار بلندمدت را که برای کاهش تاثیرات نابرابری برای آنها ضروری است را به دنبال نخواهد داشت. 

    دیتون گفت: فکر نمی کنم که هیچ کدام از این برنامه ها، برای از بین بردن نابرابری درآمد مناسب باشند و با توجه به شرایط فعلی جهان، بسیاری از سیاستمداران در کشورهای مختلف به دنبال کاهش شکاف میان ثروتندان و فقرا هستند تا میزان نارضایتی از سطح استاندارد زندگی بی رونق، کاهش پیدا کند. 

    انگس دیتون خاطر نشان کرد: دولت ترامپ گفته که رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری میلادی به بیش از 3 درصد خواهد رساند و مشاغل زیادی را ایجاد می کند؛ اما بسیاری از کارشناسان اقتصادی به این موضوع واقف هستند که دستیابی چنین رشدی بسیار سخت است.

    همچنین نابرابری درآمد در دهه های اخیر در آمریکا به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کرده و بانک جهانی در گزارش خود آورده که این شکاف نابرابری در ایالات متحده از دهه 1990 میلادی به بعد علیرغم پیشرفت در شماری از کشورها در آمریکا عمیق تر شده است.

    برچسب ها