عصر خودرو

رئیس فدراسیون واردات:

۸۰ درصد واردات نیاز بازار و تولیدکنندگان است

عصر بازار- رئیس فدراسیون واردات اعلام کرد که حدود ۸۰ درصد از کالاهای وارداتی در سال گذشته کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای بوده که بر اساس نیاز بازار و تولیدکنندگان انجام شده است.

۸۰ درصد واردات نیاز بازار و تولیدکنندگان است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، رئیس فدراسیون واردات اعلام کرد که حدود 80 درصد از کالاهای وارداتی در سال گذشته کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای بوده که بر اساس نیاز بازار و تولیدکنندگان انجام شده است.

    فرهاد احتشام زاد اظهار کرد: برخی مسائلی که در حوزه واردات مطرح می‌شود به دلیل عدم اطلاع کافی و تمایل به خودنمایی بعضی افراد است که اشراف کاملی بر این موضوع ندارند و در مورد آن صحبت می‌کنند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر نمی‌توان انکار کرد که تجارت خارجی کشورها جاده دو طرفه واردات و صادرات است و در دنیا کشوری وجود ندارد که درهای خود را به روی کشورهای دیگر بسته و واردات خود را متوقف کرده باشد و فقط صادرات انجام دهد، چراکه سازمان تجارت جهانی دارای قوانین و اصول مشخصی است.

    رئیس فدراسیون واردات با بیان اینکه در هیچ بازاری تبادل یک طرفه وجود ندارد، تصریح کرد: هدف ما در فدراسیون واردات این است که یک تصویر صحیح از واردات ترسیم کند و این واژه غریب را برای افراد نا آگاه در حوزه‌های مختلف که واردات وحشت دارند یا منافع غیر معقول‌شان به عدم واردات گره خورده است مجددا تعریف و تاثیر تجارت خارجی در کشور را مشخص کنیم.

    احتشام زاد با اشاره به برخی آمارهای واردات در سال گذشته گفت: میزان وارداتی که در سال 1395 صورت گرفت به گونه‌ای رقم خورد که 65 درصد کالاهای وارداتی شامل کالاهای واسه‌ای، 15 درصد کالاهای مصرفی و 20 درصد هم کالاهای سرمایه‌ای و با دوام شد.  

    وی افزود: این به آن معناست که حدود 80 درصد کالاهایی که وارد کشور شده‌اند کالاهایی بوده‌اند که به واسطه نیاز بازار و حتی نیاز تولیدکنندگان مثل مواد نیمه ساخته و مواد اولیه وارد کشور شده‌اند.

    رئیس فدراسیون واردات درباره شرایط و الزامات واردات عنوان کرد: واردات باید در شرایطی صورت بپذیرد که فاقد توانایی تولید یک کالا باشیم یا تولید یک کالا فاقد ارزش افزوده برای تولید درداخل باشد یا اینکه میزان عرضه آن کمتر از تقاضا باشد در این سه حالت واردات اتفاق می‌افتد.

    احتشام زاد تصریح کرد: برنامه‌ ریزی که در فدراسیون انجام شده این است که انتقال دانش فنی، تکنولوژی تولید و تامین مواد اولیه را با تمرکز روی زنجیره‌های تولیدی که دارای ارزش افزوده هستند وارد شوند. ‌ به عبارتی باید نقشه راهی تدوین کنیم که بر اساس آن بتوانیم واردات برنامه‌ریزی شده انجام دهیم.

    برچسب ها