عصر خودرو

بیش از ۵ هزار قرارداد سکه منعقد شد؛

اسفند۹۶، سررسید تازه وارد بازار آتی

عصر بازار- طی روز گذشته به معاملات آتی سکه بورس کالای ایران سررسید اسفند ماه اضافه شد که در کنار ۵ سررسید دیگر این بازار، ۵ هزار ۱۸۰ قرارداد منعقد شد.

اسفند۹۶، سررسید تازه وارد بازار آتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، حجم معاملات آتی سکه بورس کالای ایران، روز شنبه رشد 21 درصدی را تجربه کرد، چرا که تعداد معاملات در آخرین روز از هفته به 4 هزار و 254 قرارداد رسیده بود.

    در اولین روز هفته از نوسانات دلار کاسته شد، اما این در شرایطی است که اونس طی روز جمعه روند صعودی در پیش گرفت، البته نا گفته نماند که طی هفته گذشته اونس طلا افت 2 درصدی را نیز تجربه کرد. بنابراین افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی طی روز جمعه در کنار بازار آرام دلار موجب رشد قیمت سکه در بازار نقدی و آتی شد.

    به این ترتیب روز گذشته هر شش سر رسید بازار آتی سکه در بورس کالای ایران با روند قیمتی مثبتی همراه شد، به طوری که سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 210 هزار تومان، افزایش 0/2 درصدی را تجربه کرد. همچنین قرارداد تحویل تیر با قیمت یک میلیون و 244 هزار تومان رشد 0/01درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور با نرخ یک میلیون و 283 هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت 0/13درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید آبان ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و 326 هزار تومان معامله و با افزایش 0/14 درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی با قیمت یک میلیون و 367 هزار تومان معامله شد و نسبت به روز پنجشنبه گذشته رشد 0/14درصدی را به ثبت رساند. همچنین سررسید تازه وارد اسفند ماه نیز که از پنجشنبه گذشته روی تابلوی معاملات نقش بسته است با قیمت یک میلیون 405 تومان به ثبت رسید و رشد 0/22 درصدی را تجربه کرد.

    سکه در بازار نقدی مقاومت کرد

    از سویی معاملات نقدی نیز طی این روز با روند ملایم و مثبت قیمت روبه‌رو شد. کارشناسان معتقدند با چشم‌انداز پیش‌رو در بازار جهانی طلا و با توجه به روند معاملات در هفته جاری و هفته پیش‌رو در بازار داخلی پیش‌بینی می‌شود قیمت سکه به روند مثبت خود ادامه دهد هرچند که بازار آتی سکه به دلایل خاص نوع بازار و داشتن مکانیزم‌های مخصوص به خود، چندان از این نوسانات تاثیر نمی‌پذیرد.

    به این ترتیب روز شنبه سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر افزایشی قرار گرفت و با رشد یک هزار تومانی به قیمت یک‌میلیون و 209 هزار تومان رسید.

    برچسب ها