عصر خودرو

مدیر عامل سرمایه‌گذاری مس سرچشمه :

دورنمای مس از اواخر ۲۰۱۷ روشن می‌شود

عصر بازار- مدیر عامل سرمایه گذاری مس سرچشمه معتقد است: با توجه به کاهش تقاضای مس از سوی چین و نیز پیش بینی های تحلیلگران داخلی و خارجی از اواخر ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ قیمت های جهانی افزایش پیدا خواهد کرد.

دورنمای مس از اواخر ۲۰۱۷ روشن می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین ، علی ارجمندی در خصوص چشم انداز قیمت مس با توجه به کاهش تقاضای چین تا پایان سال میلادی جاری گفت : با توجه به کاهش تقاضای مس از سوی چین و نیز پیش بینی های تحلیلگران داخلی و خارجی از اواخر 2017 تا 2018 قیمت های جهانی افزایش پیدا خواهد کرد ، البته کاهش تقاضای چین در روند کوتاه مدت قیمت های جهانی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

    به میزان تحقق سود عملیاتی و غیرعملیاتی شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه تا پایان سالی مالی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مجامع 15شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه از  این هفته  برگزار می شود، با بررسی های اولیه سود پیش بینی شده برای سال مالی 1395 بطور کامل محقق خواهد شد ؛ البته قطعیت میزان این سود عملیاتی  در دو هفته آینده  مشخص می شود.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه به طرح های توسعه ای این شرکت اشاره و اظهار داشت : بر خلاف شرکتهای دولتی که پروژه ای را تعریف و از 0 تا 100 به تنهایی انجام می دهند ، شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در پروژه های مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران و پروژه های خارج از مس پس از بررسی های انجام شده و در صورت توجیه و سودآوری برای این شرکت به صورت شراکتی سرمایه گذاری می کنیم.

    ارجمندی افزود : به عنوان مثال 30 درصد از سهام پروژه یا شرکت را  خریداری نموده و در سرمایه گذاری شریک می شویم  تا پروژه به اتمام برسد ؛ اخیرا با یکی از شرکت هایی که مجوز احداث کارخانه پتروشیمی را در استان خوزستان گرفته وارد مذارکره شدیم ، توافقات اولیه صورت گرفته تا بر اساس آن  15 درصد از سهام این شرکت به ما واگذار گردد و در قبال آن موظفیم طی دوران انجام کار طرح و توسعه تا بهره وری نهایی معادل 15درصد سهامی که سرمایه گذاری کردیم آورده خودمان را بیاوریم.

    وی تصریح کرد: تامین این منابع می تواند با استفاده از منابع داخلی و خارجی باشد ؛ یک توافق اولیه هم راجع به احداث نیروگاههای مقیاس کوچک با شرکت موفق آرین ماهتاب گستر که اولین شرکت خصوصی احداث و تامین و راه اندازی نیروگاه های خصوصی کشور می باشد صورت گرفته است که 30 درصد از سهام این شرکت نیروگاهی جدیدالتاسیس نیز متعلق به شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه خواهد بود.

    ارجمندی در پاسخ به این سوال که بر روی چه معادن جدیدی برنامه ریزی کرده اید ؟ گفت : معادن مس در کشور چند نوع هستند یکی در الگوی  بزرگ که به اصطلاح ذخایر زیادی دارند آن ها در حیطه شرکت صنایع ملی مس  محسوب می شود ؛ و دیگری که ذخایر متوسط و کمتری دارند و بیشتر در حوزه بخش خصوصی فعال هستند.

    وی گفت : از معادن مس با ذخایر متوسط و کوچک که در بالا عنوان شد ، می توان به شرکت معادن مس چهارگنبد کرمان که در حدود 70 کیلومتری شهر سیرجان استان کرمان واقع شده است اشاره کرد که مالک 40 درصد از سهام این شرکت می باشیم و در این معدن با شرکت معدنکاری اولنگ که یکی از شرکت های مهم و موفق در زمینه خاکبرداری معادن به شمار می رود به نوعی شراکت داریم.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه خاطر نشان کرد : عملیات خاکبرداری از این  معدن از سالهای گذشته آغاز گردیده و کانس تولید شده به شرکت مس و سایر مشتریان فروخته می شود. اینکه الان صاحب معدنی باشیم نه اینطور نیست؛ همان یک کار را بیشتر نداریم روی آن هم  طرح و توسعه انجام گرفته و چنانچه  معادن روباز آن به بهره برداری برسد  بر روی معادن زیرزمینی و بیرون آوردن خاک مس از زیرزمین سرمایه گذاری  خواهیم نمود.

    برچسب ها