عصر خودرو

اظهارنظر وزیر انرژی روسیه نشان داد

کاهش بیشتر تولید در توافق نفتی اوپک بعید است

عصر بازار- خبرگزاری‌های روسیه به نقل از وزیر انرژی این کشور گزارش کردند اگر توافق کاهش تولید تمدید شود، بازارهای جهانی نفت در اواخر سال ۲۰۱۷ یا اوایل سال ۲۰۱۸ به تعادل میان عرضه و تقاضا خواهند رسید.

کاهش بیشتر تولید در توافق نفتی اوپک بعید است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، الکساندر نواک اظهار کرد: با توجه به روند کنونی کاهش ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی، بازارها شاهد کاهش ذخایر تا پایان سال 2017 یا اوایل سال 2018 خواهند بود که به رسیدن سطح ذخایر به متوسط پنج ساله منتهی خواهد شد.

    سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و سایر تولیدکنندگان از جمله روسیه متعهد شده‌اند برای پشتیبانی از قیمت‌های نفت، در نیمه اول سال میلادی جاری تولیدشان را به میزان 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. اما ذخایر جهانی در سطح بالایی باقی مانده و اوایل ماه میلادی جاری قیمت‌های نفت را به پایین 50 دلار در هر بشکه رساند و اوپک را برای تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال میلادی جاری تحت فشار قرار داد.

    نواک به رسانه‌های روسی گفت: کشورهای عضو اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت درباره‌ تمدید توافق در نیمه دوم سال میلادی جاری یا حتی فراتر از آن مذاکره خواهند کرد.

    وی همچنین اظهار کرد که انتظار دارد پارامترهای این توافق بدون تغییر بماند که به معنای بعید بودن کاهش بیشتر تولید است.

    به گفته منابع اوپک و صنعت نفت، مذاکراتی درباره تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سه ماهه اول سال 2018 که تقاضا برای نفت از نظر فصلی در ضعیف‌ترین سطح است، وجود داشته است.

    وزیر انرژی روسیه خاطر نشان کرد که کشورش کاهش 300 هزار بشکه در روز تولید از سطح تولید اکتبر سال 2016 را بر اساس توافق منعقد شده دسامبر 2016، حفظ خواهد کرد.

    وی گفت: پیش‌بینی روسیه از تولید 549 تا 551 میلیون تن نفت برای سال جاری تغییر نکرده است، اما با توجه به نتیجه مذاکرات ماه جاری در وین، ممکن است تغییر کند.

    برچسب ها