عصر خودرو

دکتر محسنی خبر داد:

تشکیل کارگروه های ویژه اتصال بازارهای مالی ایران و کره جنوبی

عصر بازار- مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از تشکیل کار گروه های ویژه برای اتصال بازارهای مالی ایران و کره جنوبی خبر داد.

تشکیل کارگروه های ویژه اتصال بازارهای مالی ایران و کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سمات، نشست بررسی راهکارهای توسعه همکاری های بازار سرمایه ایران با سایر بازارهای مالی جهان با حضور مدیران عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و بانک ملت در محل این شرکت برگزار شد.

    دکتر محمد رضا محسنی در این جلسه اقدامات شرکت سپرده گذاری مرکزی برای فراهم کردن زیر ساخت های بین المللی کردن بازار سرمایه ایران را برای حاضران تشریح کرد.

    وی با بیان اینکه شرکت سپرده گذاری مرکزی در طول دو سال اخیر رایزنی های فراوانی را با طرف کره جنوبی برای اتصال دو بازار آغاز کرده است، افزود : مدل پایه اتصال بازارهای مالی ایران و کره جنوبی از طریق خرید اسناد خزانه اسلامی در مراحل پایانی قرار دارد که در صورت رفع برخی مراودات ارزی و بین بانکی، این امر در آینده ای نزدیک اجرایی می شود.

    مدیرعامل سمات همکاری با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و گروه بورس آتن (ATHEX Group) با هدف تدوین مدل عملیاتی اتصال بازارهای سرمایه ایران و یونان را از دیگر اقدامات این شرکت نام برد و گفت : قالب‌های گوناگونی از جمله صندوق‌های قابل معامله (ETFs) برای اتصال این دو بازار طراحی شده است که امیدوارم بانک ملت بتواند مسائل پولی و بانکی این همکاری مشترک را فراهم کند.

    دکتر محسنی همچنین خواستار تشکیل دو کارگروه برای تدوین نظام پرداخت و تسویه معاملات با هدف پوشش ریسک و همکاری های مشترک برای افزایش تعاملات بین المللی شد تا راهکارهای عملیاتی در این زمینه برداشته شود.

    در این جلسه، مدیرعامل بانک ملت نیز با بیان اینکه با اجرای برجام فعالیت های بین المللی این بانک افزایش چشمگیری یافته است، گفت : شعبه بانک ملت در سئول پایتخت کره جنوبی بعد از اخذ مجوزهای لازم راه اندازی شده است و این شعبه می تواند همکاری های لازم را در اتصال بازارهای مالی دو کشور انجام دهد.

    دکتر هادی اخلاقی فیض با استقبال از پیشنهاد تشکیل کارگروه های مشترک برای افزایش تعاملات بین المللی ایران با بازارهای مالی جهان افزود : بانک ملت آمادگی دارد، زیر ساخت های فنی و تکنولوژی لازم را در این زمینه فراهم کند.

    تفاهم نامه همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی با بانک ملت در جهت تسهیل امور مرتبط با نقل و انتقال وجوه سرمایه گذاران خارجی آذرماه سال 95 در محل سازمان بورس و اوراق بهادار امضا شد.

    بر اساس این تفاهم نامه همکاری، بانک ملت متعهد است عملیات تبدیل ارزهای خارجی از جمله وون کره جنوبی و برعکس را بر اساس نرخ های بازار آزاد کشور محل پرداخت و میانگین نرخ ارز انجمن صرافان در همان روز که سرمایه گذاران خارجی دستور را صادر می کنند، انجام دهد.

    برچسب ها