عصر خودرو

مقام مسوول اتاق ایران:

تجارت ۲ میلیارد دلاری بین ایران و آفریقای جنوبی تا سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است

عصر بازار- مدیرکل عربی- آفریقایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به نبود تناسب در حجم روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و آفریقای جنوبی با وجود روابط گسترده سیاسی و فرهنگی، گفت: دستیابی به تجارت ۲ میلیارد دلاری بین ایران و آفریقای جنوبی تا سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است.

تجارت ۲ میلیارد دلاری بین ایران و آفریقای جنوبی تا سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، شهرام خاصی پور امروز (یکشنبه) در نشست مشترک تجاری ایران و آفریقای جنوبی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: توسعه روابط تجاری با آفریقای جنوبی از اهمیت خاصی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده و این کشور از کشورهای هدف ایران برای توسعه روابط در حوزه آفریقاست.
    به گفته وی، آفریقای جنوبی یکی از اقتصادهای بزرگ جهان و عضو گروه بریکس (گروه بین‌المللی متشکل از کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) است که از موقعیت مهمی در بازار آفریقا برخوردار است.
    خاصی پور اظهار داشت: عضویت آفریقای جنوبی در سادک (جامعه توسعه جنوب آفریقا) با جمعیت 250 میلیون نفری، دسترسی این کشور را به بازارهای بزرگ میسر کرده است.
    وی بیان داشت: ایران به عنوان اقتصادی بزرگ (هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان) با تولید ناخالص داخلی یک تریلیون دلاری و باثبات ترین کشور حوزه خاورمیانه به بازار بزرگ 400 میلیون نفری کشورهای همسایه دسترسی دارد.
    مدیرکل عربی- آفریقایی اتاق ایران تصریح کرد: همکاری های دوجانبه و توسعه همکاری های در بازارهای ثالث از 2 کشور انتظار می رود.
    خاصی پور با اشاره به سفر هیات های مختلف این کشور به ایران در 2 سال گذشته از جمله هیات 100 نفره بخش خصوصی همراه با رئیس جمهوری این کشور، سفر معاون ریاست جمهوری و سفر وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی، یادآوری کرد: با وجود پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان همکاری و روابط مستحکم فرهنگی و سیاسی، اما سطح روابط تجاری و اقتصادی 2 کشور در حد مطلوب نیست.
    پایگاه خبری ریاست جمهوری آفریقای جنوبی هدف از ماموریت این هیات به ایران و امارات متحده عربی را عمل به تعهدات سفر سال گذشته (میلادی) «جاکوب زوما» رییس جمهوری آن کشور به این دو کشور و در عین حال زمینه‌های فعالیت آنها را نیز نفت و گاز، مواد شیمیایی، مواد شوینده، مواد غذایی فرآوری شده، تجهیزات الکترونیکی هواپیمایی، فولاد، ساختمان‌سازی، سازه‌های زیست‌محیطی، تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب، تریلرها و مخازن دیزلی، گوشت‌مرغ و شتر مرغ اعلام کرد.
    «راب دیویس» وزیر بارزگانی و صنعت آفریقای جنوبی هدف اصلی سفر این هیات را شناسایی ظرفیت ها و فرصت های صنعتی و تجاری و سرمایه گذاری دو کشور ایران و امارات متحده عربی برای خرید کالا و خدمات آفریقایی عنوان کرد و افزود: مبادلات هیات های تجاری و اقتصادی در گسترش مناسبات همه جانبه آفریقای جنوبی با این دو کشور نیز بسیار موثر خواهد بود.
    براساس این گزارش، سطح مبادلات تجاری میان آفریقای جنوبی و ایران به سبب تحریم های اقتصادی سال 2011 غرب علیه ایران از 27.5 میلیارد رند (2 میلیارد و 55 میلیون دلار) آن سال تا 583 میلیون رند (45 میلیون و 700 هزار دلار) در سال 2016 کاهش یافت.

    برچسب ها