عصر خودرو

یک مسئول در صندوق بین المللی پول:

رشد اقتصادی امسال ایران صفر می‌شود

عصر بازار: مسئول بخش خاورمیانه صندوق بین المللی پول گفت: انتظار می رود در سال‌جاری میلادی شاهد رشد در اقتصاد ایران نباشیم.

رشد اقتصادی امسال ایران صفر می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، «مسعود احمد» مسئول بخش خاورمیانه صندوق بین المللی پول در نشست سالانه صندوق بین المللی پول در کشور پرو راجع به اقتصاد ایران گفت: در صورت برداشته شدن تحریم‌ها از ایران، منافع آن در سال آینده میلادی متوجه جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

    در همین حال وی افزود: انتظار می رود در سال‌جاری میلادی شاهد رشد در اقتصاد ایران نباشیم و با رفع تحریم‌ها نظاره گر پیشرفت در اقتصاد این کشور خواهیم بود که البته در سال آینده میلادی و با توافق هسته ای میان طرفین کلید خواهد خورد.

    مسعود احمد در ادامه گفت: پیش بینی ما از رشد اقتصادی ایران در سال آینده میلادی 4.5 تا 5 درصد است؛ حال آنکه برای سال جاری میلادی رشدی برای اقتصاد ایران دیده نمی‌شود.

    وی به طرح این سئوال که چه چیزی موجب پویایی و بهبود اقتصاد ایران می شود، پرداخت و اینگونه پاسخ داد که افزایش در تولید نفت از عوال موثر است که در چشم انداز سال آینده میلادی دیده می‌شود و حتی با نگاه محافظه کارانه تولید نفت ایران در سال آینده میلادی 600 تا 900 هزار بشکه در روز افزایش می یابد و با رفع تحریم‌ها شاهد کاهش هزینه های مالی ایران در حوزه فعالیت‌های تجاری خواهیم بود.

    مسئول بخش خاورمیانه صندوق بین المللی پول تصریح کرد: در میان مدت شاهد رشد اقتصادی 4.5 تا 5 درصد برای اقتصاد ایران خواهیم بود اما برای داشتن رشد با ثبات نیازمند تغییرات و اصلاحات در داخل ایران هستیم تا عملکرد بهتری از سیستم مالی و تداوم ثبات در اقتصاد کلان ایران باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها