عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

افزایش حجم معاملات مواد پلیمری

عصر بازار- در هفته ای که گذشت حجم معاملات محصولات پلیمری با افزایش ۴ هزارتنی به رقم ۴۸ هزار و ۴۶۵ تن رسید.

افزایش حجم معاملات مواد پلیمری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، از این رو بیش از 60 درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران خریداری شد.

    حجم عرضه در هفته ای که گذشت 80 هزار و 44 تن و تقاضا نیز بالغ بر 92 هزار و 307 تن بود.

    به این ترتیب بیشترین کاهش عرضه در هفته ای که گذشت مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین تزریقی با 1.800 تن افت بود، همچنین گروه پلی اتیلن سنگین بادی نیز کاهش 1.492 تنی را تجربه کرد. گروه PET گرید بطری نیز با کاهش 1.408 تنی عرضه در هفته قبل روبه رو شد.

    در همین حال بیشترین افزایش عرضه  نیز در هفته ای که گذشت، مربوط به گروه پلی پروپیلن نساجی و با 3.804 تن افزایش بود، بعد از این گروه  پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین به ترتیب با 2.954 و 2.300 تن افزایش عرضه قرار داشتند.

    البته در هفته ای که گذشت عرضه های پلی پروپیلن نساجی افزایش پیدا کرد و به بیش از 9 هزار تن رسید، به این ترتیب برخی از گریدهای پلی پروپیلن نساجی با کاهش نرخ روبه رو شدند.

    همچنین در معاملات هفته گذشته تالار پتروشیمی، تقاضا 25 هزار تن کاهش را نشان می دهد. به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی، افزایش عرضه پلی پروپیلن های نساجی و عقب نشینی فعالان بازار دلیل اصلی این کاهش تقاضا است.

    به این ترتیب تقاضا برای پلی پروپیلن های نساجی به 35 هزار تن رسید و به این ترتیب 11 هزار تن کاهش پیدا کرد. بیشترین تقاضا در هفته جاری مربوط به گرید پلی پروپیلن نساجی C30S مارون بود که بیش از 9 هزار تن تقاضا داشت، پلی پروپیلن فیلم HP525J نیز با بیش از 5200 تن تقاضا در رده بعدی قرار داشت. 

    با این حال در هفته ای که گذشت باز هم پلی پروپیلن ها در صدر کالاهای جذاب در گروه محصولات پلیمری بودند.

    برچسب ها