عصر خودرو

مدیرعامل نفت فیلیپین اعلام کرد؛

خرید ۲۵۰ هزار بشکه نفت ایران از سوی فیلیپین

عصر بازار- مدیرعامل شرکت نفت فیلیپین گفت: احتمال دارد که خرید نفت بعد از ساخت پالایشگاه آغاز شود، اما ممکن است این فرآیند، زودتر هم اتفاق بیفتد.

خرید ۲۵۰ هزار بشکه نفت ایران از سوی فیلیپین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از مهر، پدرو آگینو، از خرید 250 هزار بشکه نفت خام ایران با هدف تامین خوراک پالایشگاه فیلیپین خبر داد و گفت: فیلیپین قصد ساخت یک پالایشگاه 400 هزار بشکه ای دارد که برای تامین خوراک آن، با شرکت ملی نفت ایران مذاکره کرده و امیدوار است که بتواند 250 تا 260 هزار بشکه از خوراک مورد نیاز این پالایشگاه را، از ایران تامین کند.  

    وی با اشاره به ساخت انعطاف پذیر پالایشگاه فیلیپین و سازگاری آن با انواع نفت خام گفت: این پالایشگاه هم با نفت سبک و هم با نفت سنگین ایران، سازگار است.

    مدیرعامل شرکت نفت فیلیپین، ارزش این پالایشگاه را حدود دو تا سه میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: هم اکنون در مرحله انتخاب زمین برای ساخت پالایشگاه هستیم.

    آگینو در مورد زمان خرید نفت از ایران اظهار داشت: بخشی از مذاکراتی که با شرکت ملی نفت ایران انجام شده در مورد خرید نفت از ایران است. احتمال دارد که خرید نفت بعد از ساخت پالایشگاه آغاز شود، اما ممکن است این خرید زودتر هم اتفاق بیفتد.

    بر اساس این گزارش، شرکت نفت فیلیپین به عنوان یکی از اعضا کنسرسیوم پرگس، در جریان بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، تفاهم‌نامه مشترکی را با هدف مطالعه میدان‌های پازنان و دارخوین (فاز سوم) با شرکت ملی نفت ایران امضا کرد.

    برچسب ها