عصر خودرو

حضور شرکت های آلمانی در ایران، آغازی برای همکاری و بهبود اقتصاد دو کشور است

عصر بازار- معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان گفت: وزارت اقتصاد و انرژی آلمان به منظور پیشرفت و بهبود اقتصاد خارجی آلمان و آغاز همکاری و مشارکت با ایران، در سالهای اخیر امکان حضور تجاری و رسمی شرکت های آلمانی در ایران را فراهم کرده است.

حضور شرکت های آلمانی در ایران، آغازی برای همکاری و بهبود اقتصاد دو کشور است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «آنه یاکوبز شلایتهوف» در نشست سرمایه گذاران آلمانی در تهران در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد افزود: شرکت های آلمانی از طریق رویدادهای تخصصی می توانند به صورت مستقیم به تازه ترین اطلاعات بازارهای خارجی دسترسی پیدا کرده و با همکارانی در حوزه سیاست و اقتصاد برای فعالیت های مشترک ارتباط برقرار کنند.
    وی با بیان اینکه ایران از ظرفیت های ویژه ای برخوردار است، افزود: دولت ایران در راستای تقویت وضعیت اقتصادی درصدد بهبود و نوسازی بنادر و ناوگان تجاری است.
    وی افزود: ایران در حوزه زیرساخت های نفت و گاز و در حوزه ترابری و حمل و نقل کالا نیاز مبرمی به نوسازی دارد.
    معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان ابراز امیدواری کرد که ماموریت تجاری هیات آلمانی در تهران با موفقیت انجام شود و آغازگر ارتباطات کاری میان ایران و آلمان در حوزه بنادر و کشتی سازی باشد.
    گروه سرمایه گذاری 25 نفره آلمان متشکل از معاون وزیر اقتصاد و مدیران شرکت های فعال در حوزه بنادر و کشتی سازی در تهران با ظرفیت های بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی آشنا شدند.
    در نشست سرمایه گذاران در تهران، علاوه بر «آنه یاکوبز شلایتهوف» معاون وزیر اقتصاد و انرژی کشور آلمان و «علی خطیبی» و «فرهاد دارابی نیا» مشاوران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در بندر کاسپین حضور داشتند.
    این نشست با همکاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهران برگزار شد.
    آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه گذاری خارجی تا سقف 100 درصد، تضمین کامل سرمایه های خارجی و سود حاصل از آنها، معافیت مالیاتی 20 ساله، معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه، ماشین آلات و قطعات یدکی برای تولیدکنندگان منطقه، معافیت گمرکی برای ورود کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور به میزان ارزش افزوده، امکان ترانزیت و صدور مجدد کالا بدون محدودیت، امکان مشارکت سرمایه گذاری داخلی و خارجی، معافیت گمرکی برای ورود کالاهای ساخته شده در منطقه به داخل کشور، امکان ورود کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی و سود بازرگانی منطقه، امکان ورود اتباع خارجی از طریق مبادی ورودی و خروجی مجاز مناطق، بدون نیاز به صدور روادید قبلی، فروش و اجاره زمین به سرمایه گذاران داخلی و اجاره زمین به سرمایه گذاران خارجی و حاکم بودن مقررات خاص اشتغال در مناطق آزاد از جمله مزیت های قانونی در منطقه آزاد انزلی است.

    برچسب ها