عصر خودرو

در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷؛

سود شرکت هواپیمایی امارات ۷۰ درصد کاهش یافت

عصر بازار- به دنبال حملات تروریستی، بحران مهاجرات در اروپا و ممنوعیت سفر از فرودگاه دبی به آمریکا، هواپیمایی امارات با کاهش ۷۰ درصدی روبرو شد.

سود شرکت هواپیمایی امارات ۷۰ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، گروه هواپیمایی امارات که بزرگترین ایرلاین هواپیماهای دوربرد را در اختیار دارد، با کاهش سود قابل توجهی در سه ماه نخست سال جاری میلادی روبرو شد که در 5 سال اخیر، برای این شرکت هواپیمایی بی سابقه گزارش می شود. 

    در همین حال از جمله عوامل موثر در روند نزولی سود گروه هواپیمایی امارات، به کاهش قیمت نفت، تاثیر مستقیم آن بر روی اقتصاد کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و همچنین حملات تروریستی که بی رغبت شدن افراد را برای سفر کردن به دنبال داشته را می توان نام برد. 

    این در حالی است که گروه هواپیمایی امارات برای اولین بار در حداقل یک دهه اخیر، قصد دارد تا پرداخت سود به سهام داران دولتی خود را به منظور کاهش درآمد 70 درصدی متوقف کند. 

    بر همین اساس درآمد شرکت هواپیمایی امارات در سه ماه نخست سال جاری میلادی، به 680 میلیون دلار رسید که بهت و نگرانی مقامات این شرکت را به همراه داشته است.

    بر پایه این گزارش از جمله عوامل دیگر در کاهش سود گروه هواپیمایی امارات، نگرانی ها در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بحران مهاجرت در اروپا و نیز اعلام ممنوعیت سفر از فرودگاه دبی به آمریکا توسط «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور ایالات متحده است.

    برچسب ها