عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد:

افزایش ۸۱ درصدی حجم معاملات معاملات هفتگی

عصر بازار- بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، ۱۷ بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، حجم معاملات ۱۰,۳۶۲ میلیون سهم و ارزش آن ۳۲,۱۲۰ میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۸۱% و ۱۸۶% افزایش داشته است. دو صنعت «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» با ۶۰.۳ درصد و صنعت «خودرو و ساخت قطعات» با ۹.۹ درصد، بیش از ۷۰ درصد ارزش معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

افزایش ۸۱ درصدی حجم معاملات معاملات هفتگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس تهران، بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می­شود، از ابتدای سال تا بیستم اردیبهشت 1396،  شاخص کل (هم وزن) 11.6 درصد رشد داشته است. در مدت مشابه شاخص کل (ارزش- وزنی) 3.8 درصد، شاخص قیمت (ارزش- وزنی) 2.7 درصد و شاخص قیمت (هم­وزن) 11.3 درصد رشد داشته است. در این مدت شاخص فرابورس ایران 5.6 درصد، قیمت سکه بهار آزادی 0.2 درصد، قیمت دلار (آزاد) 0.2 درصد و قیمت یورو (آزاد) 1.8 درصد افزایش داشته است.

    بر این اساس در 30 روز منتهی به بیستم اردیبهشت ماه 1396، صنعت «محصولات کاغذی» با بازدهی 35.1+ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «ساخت محصولات فلزی» با افت 6.9 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت­ها، شرکت «قند اصفهان‌» با 80.5+ درصد بیشترین افزایش و «درخشان‌ تهران‌» با 20.8- درصد بیشترین کاهش را داشتند.

    در مقایسه شاخص بورس­های اوراق بهادار، در هفته منتهی به بیست و دوم اردیبهشت ماه 1396، شاخص بورس هنگ کنگ (HANG SENG) با رشد 2.8 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس اسپانیا (IBEX 35) با افت 2.1 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده­اند.

    مطابق این گزارش در هفته منتهی به بیست و دوم اردیبهشت ماه 1396، قیمت انواع نفت با افزایش همراه بود و قیمت نفت وست‌تگزاس و برنت3.5 درصد و قیمت نفت اپک 3.9 درصد رشد داشته است. در مدت مشابه قیمت انواع فلزات اساسی با نوسان همراه بود که در این میان نیکل با رشد 1.9 درصدی بیشترین افزایش قیمت و سرب با 2.5 درصد افت بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

    برای دریافت اصل گزارش اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها