عصر خودرو

رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی:

علت افزایش شفاف سازی شرکت ها و روال درخواست اطلاعات

عصر بازار- رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس، علت افزایش شفاف سازی شرکت ها و روال درخواست اطلاعات را اعلام کرد.

علت افزایش شفاف سازی شرکت ها و روال درخواست اطلاعات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس پرس، علی بیک زاده در واکنش به این سئوال که علت افزایش شفاف سازی شرکت ها طی چند ماه اخیر چیست؟ اظهار داشت: از حدود یک ماه قبل از اتمام سال گذشته، رویه جدیدی برای دریافت توضیحات و شفاف سازی اعمال شده که تا بین آخرین وضعیت سهام شرکت ها و اطلاعات واقعی تناسبی بوده و همزمان با نوسان سهام ، در صورت وجود موارد با اهمیت، اعلام شود.

    وی ادامه داد: بر همین اساس، از طریق به کارگیری سیستمی برای این موضوع و تعریف دوره هایی مانند نوسان 20 درصدی قیمت سهام در 5 روز کاری و بیشتر، به خود کار شرکت های مشمول این روال، اقدام به ارایه توضیحات حتی در صورت نبود رویدادی خاص می کنند تا فعالان بازار در جریان آخرین مواضع و نکات رسمی شرکت ها بوده و مدیران شرکت ها نیز نسبت به موارد اعلامی مسئول باشند.

    این مقام مسئول در برابر این سئوال که آیا روال جاری کنونی صرفا" هنگام رشد قیمت سهام شرکت ها رخ می دهد و از شفاف سازی هنگام کاهش قیمت ها خبری نیست؟ توضیح داد: خیر . طبق برنامه ریزی به عمل آمده ، شرکت ها هنگام کاهش قیمت ها نیز ملزم به ارایه شفاف سازی هستند اما به دلیل وجود اندک چنین مواردی ، کمتر رخ داده است.

    بیک زاده ادامه داد: یکی از برنامه های سازمان بورس در آینده ایی نه چندان دور، استفاده حداکثری از نظارت های مکانیزه و با حضور حداقلی نیروی انسانی است تا از این روش، همه مسائل مرتبط با توقف و بازگشایی نماد ها، شفاف سازی و... بدون دخالت دست انجام شود.

    برچسب ها