عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفت فیلیپین:

فیلیپین خواستار خرید روزانه ۲۶۰ هزار بشکه نفت از ایران شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت فیلیپین گفت: فیلیپین در نظر دارد که برای تامین خوراک پالایشگاه جدید این کشور روزانه ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کند.

فیلیپین خواستار خرید روزانه ۲۶۰ هزار بشکه نفت از ایران شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ،'پدرو آگینو' در نشست خبری روز شنبه با تشریح جزئیات تفاهمنامه امضا شده با ایران، بیان داشت: قرار است یک پالایشگاه 400 هزار بشکه ای در فیلیپین ساخته شود که برای تامین خوراک این پالایشگاه، با ایران مذاکره شده است.
    مدیرعامل شرکت ملی نفت فیلیپین با بیان این که پالایشگاه جدید با انواع نفت سبک و سنگین ایران، سازگار خواهد بود، ادامه داد: این پالایشگاه تا سه سال آینده راه اندازی خواهد شد.
    وی یادآور شد: البته اگر پالایشگاه دیگری در فیلیپین آمادگی داشته باشد، خرید نفت از ایران زودتر آغاز خواهد شد.
    آگینو درباره مشارکت فیلیپین برای توسعه میدان های نفتی ایران نیز گفت: بر اساس تفاهمنامه ای که به امضا رسیده، قرار است در توسعه فاز 3 میدان دارخوین ایران همکاری کنیم که این اقدام با استفاده از فناوری های جدید اروپایی انجام خواهد شد.
    وی به همکاری با کنسرسیوم بین المللی پرگاس اشاره کرد و افزود: از طریق مشارکت با کنسرسیوم بین المللی پرگاس در مراحل پایانی، طرح مطالعات میدان نفتی «کرنج» هستیم.
    مدیرعامل شرکت ملی نفت فیلیپین اضافه کرد: یک میلیارد دلار بودجه مورد نیاز برای توسعه میدان نفتی کرنج توسط کنسرسیوم بین المللی پرگاس تامین شده است.
    وی در پاسخ درباره سرمایه گذاری در طرح ال.ان.جی (گاز طبیعی مایع شده) ایران نیز گفت: در حال مذاکره با ایران هستیم تا یک میدان گازی برای تامین خوراک واحد ال.ان.جی اختصاص داده شود تا نسبت به احداث این واحد اقدام کنیم.
    مدیرعامل شرکت ملی نفت فیلیپین اضافه کرد: تفاهمنامه ای نیز با ایران برای خرید سالانه 2 میلیون تن ال.ان.جی در ایران امضا شده است.
     شرکت ملی نفت فیلیپین (PNOC EC) و شرکت ملی نفت ایران در حاشیه نمایشگاه بین المللی نفت ایران در 18 اردیبهشت ماه، تفاهم‎نامه مطالعاتی میدان‎ های نفتی پازنان و فاز سوم دارخوین را امضا کردند.

    **امضای قرارداد نهایی توسعه میدان های نفتی تا مهرماه
    «کالین رولی» مدیرعامل کنسرسیوم بین المللی پرگاس نیز در این نشست، بیان داشت: طرح های سودآوری در صنعت نفت ایران وجود دارد که تمایل داریم با ایران، همکاری کنیم.
    وی با بیان این که مطالعه میدان نفتی کرنج تا ما آگوست (مرداد-شهریور) به پایان می رسد، اضافه کرد: امیدوار هستیم تا ماه سپتامبر (شهریور-مهر) قرارداد مشارکت در طرح های نفتی را با ایران امضا کنیم.
    مدیرعامل کنسرسیوم بین المللی پرگاس ادامه داد: پیش بینی می شود که برای توسعه 2 میدان نفتی کرنج و شادگان حدود 2 میلیارد دلار بودجه نیاز باشد که این مبلغ تامین شده است.
    کنسرسیوم بین‎المللی پرگاس، متشکل از شرکت آ.جی.آر (AGR) نروژ، شرکت ملی نفت فیلیپین، شرکت های بیرنه لوبی (Byrne Looby) و فرست کمیسیونینگ سرویس (First Commissioning Service) و استراند هانسون (Strand Hanson) و اینفلویت (Influit) انگلیس، شرکت های نورث استار (Northstar) و تارپن انرژی (Tarpon Energy) و کاناکورد جنیوتی (Canaccord Genuity) و جی.ام.پی سکیوریتیس (GMP Securities) کانادا، شرکت پروگتی (Progetti) ایتالیا و شرکت های چندملیتی اس.پی.یی.سی (SPEC)، اچ.اس.یی.سی (HSEC) و اس.جی.سی (SGC) و دانشگاه صنعتی شریف است.

    برچسب ها