عصر خودرو

استراتژیست ارشد «SDKA International» تحلیل کرد

قیمت پایین نفت، موقعیتی عالی برای سرمایه‌گذاری

عصر بازار: تد ایزات، استراتژیست ارشد «SDKA International» طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» به بررسی روند قیمت نفت و سرمایه‌گذاری در این بازار پرداخت و گفت: اکنون بزرگ‌ترین موقعیت سرمایه‌گذاری در بازار نفت به وجود آمده است.

قیمت پایین نفت، موقعیتی عالی برای سرمایه‌گذاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، تد ایزات به تلویزیون «سی‌ان‌بی‌سی» گفت: چرخش پایدار بازار از این موضوع ناشی خواهد شد که کاهش قیمت باعث می‌شود پول بیشتری در جیب مصرف‌کننده بماند. اگرچه این اتفاق زمان می‌برد، اما باید به نرخ تولید ناخالص داخلی کشورها نگاه کنیم و مسیر آن را دنبال کنیم.

    ایزات افزود: سطح تولید نیز کاهش یافته و تولیدکنندگان نفت، به‌شدت هزینه سرمایه‌شان را کاهش داده‌‌اند. اعضای اوپک نیز به خاطر مشکلات سیاسی که در داخل کشورهایشان دارند، روزبه‌روز تحت فشار بیشتری برای افزایش قیمت قرار دارند.

    مجری «سی‌ان‌بی‌سی» با اشاره به صعود سهام نفتی در هفته گذشته گفت:‌ سهام «اکسون موبیل» تا چهار درصد افزایش یافته است. آیا این احتمال وجود دارد که افزایش قیمت سهام پیشاپیش به خاطر چرخش پایدار پیش‌بینی شده در سال آتی (2016) اتفاق افتاده باشد یا خیر؟

    استراتژیست ارشد «SDKA International» ضمن تأکید بر اینکه در کوتاه‌مدت همیشه بر اثر اتفاقات روزمره بازار، نوساناتی وجود دارد، اما در طولانی‌مدت، می‌توان روی این بهبود قیمت‌ها حساب کرد و افرادی که در پی سرمایه‌گذاری میان‌مدت یا بلندمدت هستند، به نظر من باید روی این سهام تمرکز کنند.

    تد ایزات سابقاٌ نیز در مصاحبه دیگری با همین شبکه تلویزیونی گفته بود: «به عقیده من، کاهش قیمت نفت یکی از بزرگ‌ترین موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در زندگی‌مان را در اختیارمان قرار داده است.»

    ایزات پیش‌بینی کرده بود که تولیدکنندگان اصلی نفت، از جمله عربستان سعودی و ونزوئلا از کاهش قیمت نفت آسیب خواهند دید و متعاقباً مجبور می‌شوند تولید را کم کنند. در عین حال، بسیاری از شرکت‌های آمریکا نیز برای نجات خود دست و پا می‌زنند.

    او گفت:‌ «کلید موفقیت در فضای کنونی این است که اعتبار و درآمد ثابت این شرکت‌ها را بدانیم تا بفهمیم کدام از آن‌ها دوام خواهند آورد و کدام‌ها بهترین عملکرد را خواهند داشت.»

    ایزات همچنین اظهار کرده بود که سرمایه‌گذارانی که در شرکت‌های قوی فعالیت‌ دارند (مثلاً از لحاظ ترازنامه) «پول زیادی به جیب خواهند زد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها