عصر خودرو

افت یک درصدی شاخص فرابورس در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار- شاخص فرابورس با افت یک درصدی، در پایان معاملات هفته گذشته در ارتفاع ۹۲۴ واحدی ایستاد.

افت یک درصدی شاخص فرابورس در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، در سومین هفته معاملاتی فرابورس ایران در اردیبهشت‌ماه امسال دادوستد یک‌هزار و 560 میلیون ورقه بهادار در 167 هزار دفعه صورت گرفت که ارزش این دادوستدها 7 هزار و 435 میلیارد ریال بود.

    شاخص فرابورس نیز در آخرین روز کاری هفته گذشته در سطح 924 واحدی ایستاد و یک درصد نسبت به روز انتهایی هفته پیشین افت کرد.

    همچنین معاملات بازارهای فرابورس ایران در حالی هفته پیش ادامه یافت که بهترین عملکرد در رشد حجم معاملات را به ترتیب بازارهای اول و شرکت‌های کوچک و متوسط کسب کردند و بازار SME تنها بازاری بود که با افزایش ارزش دادوستدها و تعداد دفعات معاملات در میان سایر بازارها روبه‌رو شد. در این بازار 200 میلیون سهم به ارزش 9 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که در مقایسه با ارقام هفته پیشین به ترتیب افزایش 287، 170 و 300 درصدی حجم، ارزش و تعداد دفعات معاملات را نشان می‌داد.

    در مجموع در بازارهای اول و دوم فرابورس نیز 818 میلیون سهم به ارزش 2 هزار و 453 میلیارد ریال مبادله شد که بازار اول با افزایش حجم اما کاهش ارزش معاملات روبه‌رو شد.

    ارزش معاملات خرد بازار سهام نیز شامل معاملات بازارهای اول، دوم، پایه، مشتقه و SME به 3 هزار و 209 میلیارد ریال رسید که گروه محصولات کاغذی با ارزش معاملاتی به میزان 349 میلیارد ریال، سهم 11 درصدی از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفت و درصدر این بازار ایستاد.

    این گزارش می‌افزاید: گروه‌های «فلزات اساسی»، «محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» در رده‌های دوم تا چهارم صنایعی که بالاترین ارزش معاملات را در فرابورس ثبت کردند، ایستادند.

    در بازار ابزارهای نوین مالی نیز در حالی معامله 18 میلیون ورقه به ارزش حدود 4 هزار میلیارد ریال ثبت شد که برخلاف اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، تنها اوراق گواهی تسهیلات مسکن بود که با افزایش حجم و ارزش معاملات همراه شد.

    گفتنی است؛ درج نماد شرکت سیمان سفید ارومیه در تابلو رشد بازار شرکت‌های کوچک و متوسط و انجام عرضه عمده 28.4 درصد از اوراق اجاره شرکت واسط مالی اردیبهشت دوم در نماد «صایتل24» در بازار ابزارهای نوین مالی نیز مهمترین رخدادهای هستند که هفته پیش در فرابورس ایران رقم خوردند.

     

    برچسب ها