عصر خودرو

خودرویی ها این هفته دوباره در کانون توجه

عصر بازار- نماگر گروه خودرو طی سومین هفته اردیبهشت ماه در مسیر صعودی قرار گرفت و میانگین حجم و ارزش معاملات معادل ۴۰ درصد افزایش یافت.

خودرویی ها این هفته دوباره در کانون توجه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، شاخص گروه خودرو که قبل از آغاز معاملات هفته جاری در سطح 18 هزار و 878 واحدی قرار داشت، معاملات این هفته  را با رشد 2 درصدی در ارتفاع 19 هزار و 244  واحد به پایان رساند.

    در چهارمین روز کاری هفته طی 15 دقیقه پایانی جو گروه خودرو با رنج مثبت در نماد سایپا به یکباره از منفی به مثبت تغییر کرد و شاهد صف خرید سنگین سایپا طی دو روز آخر هفته بودیم به طوریکه نهایتا سایپا در قیمت 132.9 تومان به کار خود خاتمه داد.

    گروه خودرو جهت ورود دوباره به روند مثبت کوتاه مدت نیاز به شکست مقاومت محدوده 133 تومانی سایپا دارد که حجم بالای معاملات و تقاضای قوی آخرین روز هفته در این نماد  می‌تواند به عنوان یک فاکتور مثبت در این روزهای انتخاباتی قلمداد شود و سهم موفق به عبور از منطقه مقاومتی شود.

    در این هفته نیز نماد خودرو با رشد گروه همراه نشد و دو روز اخر هفته را متعادل و مثبت گذراند، با این حال اخبار مثبتی پیرامون این شرکت درمورد قرارداد با خوردوسازان خارجی است، ولی از منظر تکنیکی خودرو شرایط چندان مناسبی ندارد.

    علی رغم دو روز آخر ، در روزهای اول هفته شاهد معاملات منفی و سرخ پوشی ناامید کننده گروه بودیم، ولی با قرار گرفتن نمادهای لیدر بر روی منطقه حمایتی مجددا رشد خود را شروع کردند و حقوقی سایپا که در سومین روز هفته با عرضه شدید شوک منفی سنگینی به گروه آورده بود، روزهای بعدی بیشتر در نقش حامی و خریدار ظاهر شد.

    لازم به ذکر است، گرچه خوردویی ها خود آماده خروج از اصلاح بودند اما شرایط گروه خودرو به صورت هیجانی صعودی شد و نمادها به سمت سقف قبلی خود تا انتخابات حرکت خواهند کرد.

    در جدول زیر وضعیت شاخص، حجم و ارزش معاملات گروه برای دو هفته آخر ارائه شده است.

    برچسب ها