عصر خودرو

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی اعلام کرد:

ایجاد اشتغال فراوان در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی

عصر بازار- دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی گفت: ایجاد شغل در صنعت بالادست و میان‌دست پتروشیمی محدود است اما ظرفیت ایجاد شغل در صنایع تکمیلی و پایین‌دستی بسیار زیاد است.

ایجاد اشتغال فراوان در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، احمد مهدوی‌ابهری در یک نشست خبری با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی ایران یک صنعت پرمزیت است، گفت: ما باید یک نگاه راهبردی به این صنعت داشته باشیم تا بتوانیم از تمام مزیت‌های آن در اقتصاد کشور استفاده کنیم.

    وی با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار در صنعت پتروشیمی گفت: اگر صنعت پتروشیمی ایران توسعه پیدا کند می‌توانیم در کنار افزایش صادرات غیر نفتی دیگر صنایع کشور را نیز به حرکت درآوریم و اقتصاد کشور روبه توسعه خواهد رفت.

    مهدوی ابهری با اشاره به سند چشم‌انداز و برنامه‌های مهم کشور گفت: پس از برجام شاهد تقویت روابط کشورهای اروپایی با ایران هستیم که این موضوع توانسته است منجر به صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای اروپایی شود.

    دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی در پاسخ به این سؤال فارس که آیا همانطور که به راحتی صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا انجام می‌شود پول ناشی از این صادرات نیز وارد اقتصاد ایران می‌شود، گفت: متأسفانه هنوز مشکلات بانکی پابرجا است و ما برای انتقال پول با مشکلاتی مواجه هستیم.

    این مقام مسئول با اشاره به طرح‌های پتروشیمی در برنامه ششم گفت: 25 طرح در برنامه ششم دیده شده است که می‌تواند ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را 50 میلیون تن اضافه کند.

    مهدوی ابهری با اشاره به صادرات محصولات پتروشیمی در سال 92 گفت: در سال 92 حدود 12 میلیون و 578 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی صادر شد که این رقم در سال 95 به میزان 20 میلیون و 390 هزار تن رسید. اما با توجه به کاهش قیمت نفت ارزش صادرات محصولات پتروشیمی نیز علی‌رغم افزایش محصولات کاهش پیدا کرد.

    وی با اشاره به اینکه در سال 92 تنها 71 درصد از ظرفیت پتروشیمی کشور فعال بود، تصریح کرد: در سال گذشته به دلیل بهره‌برداری از فازهای گازی پارس جنوبی شاهد افزایش خوراک برای صنعت پتروشیمی بودیم که بر این اساس ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در بالادست به 82 درصد رسید.

    این مقام مسئول در پایان بااشاره به 60 طرح در دست اجرای صنعت پتروشیمی گفت:‌ برای اتمام این 60 طرح 26 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است که 10 طرح با پیشرفت بیش از 70 درصد، 2 طرح با پیشرفت 50 تا 70 درصد و مابقی نیز با پیشرفت بین 30 تا 50 درصد به عنوان طرح‌های نیمه‌تمام هستند که باید به اتمام برسد.

    برچسب ها