عصر خودرو

روسیه سهم اوپک از بازار نفت هند را گرفت

عصر بازار- روسیه عرضه نفت اورالز خود به هند را به میزان قابل توجهی افزایش داده و در حال گرفتن سهم کشورهای اوپک از بازار نفت هند است.

روسیه سهم اوپک از بازار نفت هند را گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در طی سال های اخیر، میزان صادرات نفت روسیه به هند هیچگاه از 500 هزار تن در سال فراتر نرفته بود، اما از آغاز سال 2017 تاکنون عرضه نفت این کشور به هند به بیش از یک میلیون تن رسیده و انتظار می رود بیش از این نیز افزایش یابد.

    عربستان و عراق، تامین کنندگان اصلی نفت هند امسال به دلیل اجرای توافق کاهش تولید عرضه نفت خود به هند را کاهش داده اند.

    ایران نیز که یکی از تامین کنندگان اصلی نفت هند به شمار می رود به دلیل اختلاف بر سر یک میدان گازی با دهلی نو، در حال کاهش صادرات نفت خود به هند است.

    شرکت سعودی آرامکوی عربستان تحویل نفت به مشتریان آسیایی را در ماه ژوئن حدود 7 میلیون بشکه کاهش خواهد داد که 3 میلیون بشکه از این کاهش مربوط به هند است. دلیل این کاهش، بالا رفتن مصرف داخلی در عربستان در فصل گرما و در عین حال پایین باقی ماندن تولید این کشور به دلیل توافق اوپک است.

    یک تاجر در بازار نفت آسیا گفت: «افزایش عرضه نفت اورالز به هند یکی از رویکردهای جدید اصلی صادرات نفت روسیه در سال جاری میلادی است و این سیاست به وضوح به دلیل کاهش عرضه اوپک و افزایش تقاضا در پیش گرفته شده است.»

    در صورتی که شرکت روسنفت روسیه قرارداد 12 میلیارد دلاری خرید سهام شرکت اسار اویل هند را نهایی کند، صادرات نفت روسیه به هند بیش از این نیز افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها