عصر خودرو

رونمایی از ایمن ترین اسکناس جهان

عصر بازار-بیش از ۲۰ سال است که از رونمایی آخرین سری اسکناس های فرانک سوئیس می گذرد و در طی این سال ها تولید و چاپ اسکناس در جهان دستخوش یک جهش کوانتومی در فن آوری بوده است.

رونمایی از ایمن ترین اسکناس جهان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار», بعد از رونمایی از اسکناس 50 فرانک از نهمین سری اسکناس های فرانک سوئیس که به صورت 6 اسکناس 10، 20، 50، 100، 200 و 1000 فرانک خواهد بود، روز گذشته از دومین اسکناس جدید آن که اسکناس 20 فرانک می باشد، توسط بانک مرکزی این کشور (SNB ) در برن رونمایی شد که تا قرار است در 17 مه امسال روانه سبد پولی این کشور شود.

    اسکناس 10 فرانک جدید نیز در سال 2018 و سایر اسکناس های سری نهم فرانک قرار است در سال 2019 رونمایی شوند و در تمامی آنها از فن آوری های جدیدی جهت اطمینان خاطر مردم، تسهیل در مدیریت و ذخریه سازی و مقاوم سازی آن ها استفاده خواهد شد.

    رنگ اصلی به کار رفته در اسکناس 20 فرانک جدید سوئیس که از بالاترین ضریب امنیتی در تمامی اسکناس های دنیا برخوردار است، قرمز و دارای کاغذ پنبه ای است  و در ابعاد 70 در 130 میلی متر می باشد و از سه لایه تشکیل شده است.

    بر خلاف سایر اسکناس های چاپ شده تاکنون که بر روی آنها از چهره های تاریخی و شخصیت های سیاسی استفاده شده است، در طراحی این اسکناس از خلاقیت بیشتری استفاده شده است و  موضوعات فرهنگی و هنری در آن نقش بسته است. 

    پس زمینه نشان جشنواره فیلم لوکارنو، پروانه ها و پراکندگی نور در بالهای آن از ویژگی های پرتره آرتور هونگر آهنگساز سوئیسی - فرانسوی است که در این اسکناس نقش بسته اند.

    اسکناس جدید 20 فرانک دارای 15 ویژگی امنیتی است و بر روی آن یک کره طراحی شده است که رنگ آن تغییر می کند ضمن اینکه نقشه نقره ای رنگ سوئیس و صلیب روی پرچم آن از ویژگی های دیگر آن محسوب می شود.

     


     

    نویسنده: احرام شاه محمدی
    برچسب ها